مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اعتکاف بیش از ۲۰ هزار نفر در ۱۷۴ مسجد استان یزد خبر داد و گفت: اعتکاف امسال بسیار پرشکوه و با حضور گسترده جوانان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۱۰۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانیاظهار داشت: پس از جمع آوری آمار کلی اعتکاف در استان یزد، مجموع معتکفان این استان ۲۰ هزار و ۳۱۶ نفر اعلام شد که این آمار نسبت به سال گذشت از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته، بانوان و جوانان حضوری گسترده در اعتکاف داشتند، افزود: امسال ۷۰ درصد معتکفان را بانوان تشکیل می‌دادند.

حسینی کوهستانی عنوان کرد: از مجموع شرکت کنندگان در اعتکاف، ۱۳ هزار و ۴۵۵ نفر را خواهران و ۶ هزار و ۸۵۱ نفر را برادران تشکیل دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: پس از یزد، شهرستان‌های میبد، اردکان و ابرکوه بیشترین آمار معتکفان را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: از نظر آمار مساجد نیز بیشترین آمار به شهرستان‌های یزد با ۳۵ مسجد، میبد با ۲۵ مسجد و اردکان با ۱۹ مسجد اختصاص داشته است.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان یزد شرکت کردند، عنوان کرد: امسال بیش از پنج هزار نفر، به جمع معتکفان استان افزوده شدند که بیشتر این افراد را جوانان تشکیل دادند.

مهر/

ارسال نظرات