خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم تبلیغ وقف علمی در آذربایجان غربی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم تبلیغ وقف علمی در آذربایجان غربی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۸۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسيج آذربايجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در در پنجاه‌ و چهارمین همایش استانی جایزه بنیاد البرز و تجلیل از 100 دانش‌آموز نمونه استان آذربایجان‌غربی که در سالن شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام اعمال انسان توسط فرشتگان خداوند ثبت می‌شود و مسئله وقف یکی از مهم‌ترین اعمال انسان برای ثبت در کارنامه مومنان به سمت می‌رسد.

وی بر ضرورت نخبه‌پروری در دین اسلام اشاره کرد و ادامه داد: در دین مبین اسلام مسئله علم و علم‌آموزی جایگاه بسیار رفیعی داشته و هیچ دینی همانند دین اسلام همانند این دین بر علم و علم‌آموزی تاکید نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قرآن کریم از جنس علم بوده و خداوند در قرآن مسئله علم را قبل از خلقت بیان کردند و قبل از خلقت انسان‌ها مسئله تربیت آنها در این کتاب آسمانی مطرح شده است.

این مسئول به سوگند خداوند در قرآن کریم به قلم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در موقوفات وجود دارد، مسئله وقف برای امور علمی بوده یعنی زمانی که شخصی اموال خویش را برای مسائل علمی وقف می‌کند، در واقع جایگاه علم را در جامعه ارتقا می‌دهد.

قریشی به ایام ماه مبارک رجب اشاره کرد و افزود: بنا به روایات به عمل آمده از بزرگان دین اسلام این ماه مبارک به نام حضرت علی(ع) منصوب شده است.

وی به حدیثی از این امام بزرگوار در خصوص دنیا اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرموده این امام معصوم اگر صرف دنیا فقط برای امور دنیا و دنیامداری باشد، دنیای بسیار تند و ستیزی خواهیم داشت، از نظر این امام بزرگوار دنیا برای ایشان بسیار ناچیزتر از آب دهن بز است.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر ضرورت ایجاد موقوفات متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه ما در حال حاضر دچار مشکلاتی همچون مسکن، ازدواج و اشتغال و همچنین ازدواج بوده، لذا لازم است موقوفات را متناسب با این نیازها ایجاد کنیم.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد وقف در زمینه‌های محیط زیست، ورزش و تبلیغ و ترویج قرآن کریم و همچنین تلاش برای رفع مشکلات بیماران صعب‌العلاج تاکید کرد.

*وجود بیش از 5000 موقوفه در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از وجود 5 هزار و 800 موقوفه در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر آذربایجان غربی دارای 34 هزار رقبه است.

ارسال نظرات