مدیرکل فنی حرفه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: تاکنون برای ۲۹ هزار نفر از آموزش دیدگان فنی حرفه‌ای استان کارت الکترونیکی مهارت صادر شده است.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۸۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محسن مددی اظهار داشت: در آذربایجان غربی 212 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای بانوان و 30 آموزشگاه نیز برای آقایان وجود دارد و 61 آموزشگاه مشترک نیز برای آموزش‌های فنی حرفه‌ای راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در مجموع 303 آموزشگاه در آذربایجان غربی کار آموزش مهارت‌آموزان را بر عهده دارند که همه این مراکز رتبه‌بندی نیز شده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته میزان قبولی مهارت‌آموزان در آزمون‌های مختلف به 60 درصد رسید و تلاش می‌شود این رقم در سال 95 بهبود یابد.

وی اظهار داشت: هم اینک اداره کل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی 80 مربی رسمی در اختیار دارد و 292 مربی نیز به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن 750 مربی نیز در مراکز آموزشی خصوصی در حال فعالیت هستند.

مددی افزود: 135 کارگاه ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در مراکز دولتی وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: درصد اشتغال در بخش کشاورزی استان 32.8 درصد بوده و این رقم در بخش خدمات 43.7 درصد است و 23.5 درصد از شاغلان نیز در بخش صنعت آذربایجان غربی مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات