خبرهای داغ:
معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برپایی غرفه صنایع دستی در محل اجرای ششمین نشست بین المللی راه ابریشم در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۶۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، افسانه رنجبر در حاشیه روز پایانی این نشست گفت: این غرفه با حضورنمایندگانی از ۳۳ كشورعضو سازمان جهانی جهانگردی در محل اجرای نشست راه ابریشم در محل هتل پنج ستاره آنا ارومیه دایر شده است.

وی ادامه داد:این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش، آشنایی و عرضه آثار صنایع دستی ایرانی این استان به کشورهای دیگر و تماشای آثار هنری است.

رنجبر با اشاره به جایگاه ویژه صنایع دستی این استان گفت: به تعداد سهغرفه معرفی صنایع دستی استان، غرفه معرفی فرش دستبافت، غرفه ورک شاپ صنایع دستی در دو رشته منبت چوب و نگارگری در جوار نشست جاده ابریشم به مدت سه روز برپا شده که عرضه محصولات هنری و بازدید از آنان را به دنبال دارد.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: استان آذربایجان غربی برای اجرای نشست تخصصی برنامه راه ابریشم، برنامه ریزی منظمی انجام داده که بازتاب گسترده ای در بین رسانه ها داشته است.

رنجبر در خصوص توسعه و رشد اقتصادی و نیز صنایع دستی استان افزود: این نشست باید دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی متنوعی رانصیب استان آذربایجان غربی كند.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از آنجا كه نشست راه ابریشم بعد بین المللی دارد باید اهالی رسانه در این زمینه تلاش مناسب و مطلوبی ارائه دهند.

نشست جاده ابریشم با حضور مقامات نمایندگان عضو جاده ابریشم و برای اولین بار در ایران و ارومیه از شنبه در هتل آنا آغاز شده و تا پایان روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات