سرهنگ پاسدار محمدباقر علايي در همايش بهداشتي سلامتي پاسداران گفت: سلامت هديه اي است كه خداوند آن را به بندگانش هديه داده است.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۶۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسيج آذربايجان غربی، فرمانده سپاه خوي در همايش بهداشتي سلامتي پاسداران اين سپاه ضمن تبريك هفته سلامت خاطر نشان كرد: در آموزهای دینی ما همواره از مغفول ماندن دو نعمت سلامت و امنیت سخن گفته شده است زیرا تا زمانی که هست ارزش آن را نمی دانیم و زماني كه از دست رفت تازه متوجه مي شويم كه چه نعمتي را ازدست داده ايم.

سرهنگ پاسدار محمد باقر علايي همچنين فرهنگ سازی و ارائه الگوی تغذیه سالم، ترویج ورزش همگانی، استفاده از شیوه های مناسب درمانی را از جمله مهم ترین مباحث حوزه سلامت خواند.

وي در پايان با توجه به اهمیت سلامتی به عنوان کلید اصلی توسعه پایدار و نقش همکاری و هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه تصريح كرد: در اين راستا لازم است که همه ما اهتمام خود را بکار گیریم.

دكتر عباسپور از متخصصين داخلي شهرستان خوي نيز در ادامه با اين عنوان كه شعار امسال با عنوان غلبه بر ديابت با تحرك و تغذيه سالم است تصريح نمود: متاسفانه امروزه با شيوع بالاي ديابت در دو نوع يک و دو مواجه هستيم؛ كه دیابت نوع یک بدلیل تخریب سلول های ترشح کننده انسولین در لوزالمعده ایجاد می شود و زمینه ارثی دارد و به طور معمول در سنين پايين (کودکي و نوجوان) رخ مي دهد که متاسفانه راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد، اما در دیابت نوع دوم زمینه مقاومت به انسولین بدلیل اختلال پیشرونده در ترشح انسولین ایجاد می شود. این نوع دیابت بدلیل چاقي، اضافه وزن، نداشتن تحرک کافی و سابقه خانوادگي و بیشتر در سنین بالا بوجود می آید که خوشبختانه به میزان بسیار زیادی قابل پیشگیری است.

وي افزود: تمرينات ورزشي براي افراد ديابتي و حتی افرادی که در معرض خطر ابتلا به ديابت هستند بسيار مفيد است، به طوری که افراد در معرض خطر با تمرينات منظم ورزشی مي توانند از بروزديابت تا حد زيادی جلوگيري کنند و در افراد مبتلا به ديابت انجام تمرينات ورزشي کمک زيادي به کنترل وزن، تعادل بهتر قند خون، کاهش نياز به داروها و انسولين، متعادل نگه داشتن چربي خون و کاهش ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي مي کند.

مدير كانون بسيج جامعه پزشكي سپاه خوي نيز در ابتداي اين همايش ضمن تبريك هفته سلامت از ويزيت رايگان بسيجيان و بيماران ديابتي در اين هفته خبر داد وگفت: اين عمل در راستاي ارتقاي سلامت كاركنان و پايوران و نيز بسيجيان صورت مي گيرد ضمن اينكه تيم هاي تخصص پزشكي ما در اين هفته به مناطق مجروم بلسور و حومه براي ويزيت رايگان و اقدامات پزشكي اعزام مي شوند.

سرهنگ پاسدار مرتضي عباسلو ديدار با خانواده هاي شهداي عرصه سلامت،برگزاري همايش سلامت، نشست هم انديشي با مديران شبكه بهداشت، همايش بهداشتي و ايستگاه سلامتي با حضور تيم پزشكي در مصلي امام خميني(ره)را از ديگر برنامه هاي اين هفته عنوان كرد.

ارسال نظرات