خبرهای داغ:
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز:

دانش‌آموزان نمونه استان آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: ۱۰۰ دانش‌آموز نمونه استان آذربایجان‌غربی از ناحیه موقوفات مرحوم حسنعلی البرز تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۵۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین حاجی بزرگی در پنجاه‌ و چهارمین همایش استانی جایزه بنیاد البرز و تجلیل از 100 دانش آموز نمونه استان آذربایجان‌غربی که در سالن شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: در چهار سال اخیر پنج همایش شامل دو مورد در سطح ملی و سه مورد در سطح استانی برگزار شده است.

وی افزود: کمک به توسعه افکار و اندیشه واقفان، توسعه افکار و اندیشه مربوط به وقف و شناخت شرایط جامعه از ویژگی‌های وقف مرحوم حسنعلی البرز است.

بزرگی با اشاره به اساسنامه‌ای که در سال 56 توسط مرحوم البرز نهایی شد بیان کرد: اعطاء جوایز به دانشمندان و پژوهشگران داخل و خارج کشور، اعطاء جوایز به نخبگان، نوجوانان و سپاهیان دین از جمله برنامه‌هایی است که این اساس نامه در خود جای داده است.

وی گفت: در 53 سالی که این بنیاد مشغول به انجام کارهای فرهنگی و نیک بوده تا کنون به بیش از 10 هزار نفر وام دانشجویی، به 500 نفر وام اشتغال به کار دانشجویی و به بیش از 4 هزار دانشجو، دانش‌آموز، پژوهشگر و نخبه جوایز اعطاء شده است.

بزرگی تصریح کرد: سالیانه دو همایش در سطح استانی و ملی برای تجلیل از دانش‌آموزان در مقاطع مختلف و محققان، مخترعان و پژوهشگران سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تجلیل از 100 دانش‌آموز نمونه استان آذربایجان‌غربی در جریان این مراسم اظهار داشت: سه دانش‌آموز در مقطع پیش دانشگاهی، 12 نفر از رشته کار دانش، 37 دانش‌آموز مقطع متوسطه، 41 دانش‌آموز مقطع راهنمایی و 7 نفر از مدارس هنرستان استان در آذربایجان‌غربی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه طبق اساسنامه‌ این بنیاد، بنیاد فرهنگی البرز در انتخاب دانش‌آموزان دخالتی ندارد تصریح کرد: همایش‌ها و تمامی مراسمات برگزار شده برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با عمل وقف و سوق دادن نیات واقفان به سوی وقف علمی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار