فرمانده سپاه ناحیه زرندیه گفت:

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی محور اصلی تحقق اقتصادمقاومتی

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه گفت: پرهیز از شعارزدگی و تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی کشور به منظور کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی محور اصلی تحقق اقتصادمقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۴۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

سرگرد پاسدار محمد مهجوری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، تهدیدات پسابرجامی را ناشی از وابستگی اقتصاد کشور به نفت دانست و اظهار داشت: چالش اصلی داخل کشور مسئله اقتصاد است که تنها رفع این مشکل تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و کاهش وابستگی به صادرات نفتی است.

وی افزود: کشوری که از لحاظ اقتصادی مقاوم سازی نشده باشد تهدیدات بر علیه آن کشور روز به روز بیشتر خواهد شد تنها راهکار تحقق اقتصادمقاومتی است که خود مستلزم شفاف‌ سازی و ایجاد اعتماد میان مردم به عنوان مهم‌ترین مولفه است.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه تصریح کرد: آنچه که می‌بایست برای تحقق اقتصادمقاومتی مورد توجه قرار دهیم پرهیز از شعار زدگی است و به معنای واقعی وارد میدان عمل شد و سهم خود را در تحقق این اقتصاد به بار نشانیم.

سرگرد پاسدار مهجوری با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری و 10 اقدام اساسی برای اقتصادمقاومتی گفت: اقتصاد دانان معتقدند که اجرای صحیح هر یک از این اقدامات به تنهایی موجب پیشرفت اقتصاد خواهد شد، پس انجام هر 10 اقدام باعث تحولی عظیم در اقتصاد کشور می‌شود، باید باور داشته باشیم که دشمنان در حال حاضر جنگ اقتصادی را با فشار بیشتری بر ما تحمیل می‌کنند تنها راه مقابله با این جنگ دشمن جهاد اقتصادی است.

وی افزود: سیاستگذاری، فرهنگسازی، توجه و حمایت از تولید داخلی از جمله اقداماتی است که می‌توان برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی انجام داد و در این میان نقش مسئولان بسیار پر رنگ و حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه تصریح کرد: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مد نظر قرار گیرد و بر اساس این سیاست‌ها راهبردها و برنامه‌ها مشخص شود، برای شروع باید مسئولین به خوبی در این راستا حرکت کنند چرا که مردم نگاهشان به آن‌هاست و اگر مسئولین به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنند مردم نیز با الگو پذیری به خوبی به آن عمل خواهند کرد.

سرگرد پاسدار مهجوری در پایان یادآور شد: فرهنگسازی برای ورود مردم به اقتصاد مقاومتی باید از الویت‌های کاری مسئولان باشد به طوری که با اجرایی شدن این طرح همه فواید آن را حس کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات