خبرهای داغ:
مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان خبر داد

کشف 1704 کارگاه جدید بدون پرداخت حق بیمه کارگران در همدان

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان گفت: سال گذشته یک هزار و 704 کارگاه جدید بدون پرداخت حق بیمه کارگران کشف شده و پرونده لازم برای پرداخت حق بیمه تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۳۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد عسگری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه سال گذشته 9 هزار و 581 نفر در استان همدان شماره بیمه دریافت کرده و برای نخستین بار بیمه شدند، بیان کرد: سال گذشته 17 درصد افزایش دستمزد در سطح کشور در نظر گرفته شد که در صورت عدم ایجاد اشتغال میزان وصولی نیز باید به همین میزان افزایش داشت اما سال گذشته با افزایش 25 درصدی وصول درآمدها در تامین اجتماعی استان همدان مواجه بودیم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته وصولی تامین اجتماعی به 555 میلیارد تومان رسید، گفت: 12 درصد وصولی استان همدان از طریق پروانه‌های ساختمانی و ساخت و ساز بود که سال گذشته به کمتر از دو درصد کاهش یافت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان از کشف یک هزار و 618 کارگاه جدید بدون پرداخت حق بیمه کارگران در سال 93 خبر داد و گفت: سال گذشته نیز یک هزار و 704 کارگاه جدید در این زمینه کشف شده و پرونده لازم برای پرداخت حق بیمه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برای اینکه مشکل و فشاری به کارفرمایان استان همدان از سوی اداره کل تامین اجتماعی همدان وارد نشود امروز شاهد افزایش میزان مطالبات معوق در همدان هستیم، گفت: میزان مطالبات تامین اجتماعی در انتهای سال 93، 54 میلیارد تومان بود که در انتهای سال گذشته به 90 میلیارد تومان رسید.

عسگری بیان کرد :سال گذشته ماهانه 47 میلیارد تومان در استان به صورت نقدی درآمد ماهانه برای تامین اجتماعی همدان کسب شد ولی در عوض 65 میلیارد تومان در بخش بیمه‌ای و درمان هزینه شد که در نتیجه ماهانه 18 میلیارد تومان از اعتبارات سازمان مرکزی برای استان همدان استفاده شد.

وی درباره وضعیت بیمه‌های بیکاری استان همدان نیز گفت: سال گذشته 2 هزار و 300 نفر از بیمه بیکاری در استان همدان استفاده می‌کردند که در ابتدای امسال 725 نفر به سبب اشتغال به کار دیگر از بیمه بیکاری استفاده نمی‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان از سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومانی شستا در همدان خبر داد و گفت: شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد کارخانه استحصال منیزیم از دولومیت، هتل هما و منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در همدان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات