خبرهای داغ:
استاندار همدان:

فعال شدن 300 واحد غیرفعال در همدان /مردم همدان نمایندگان شایسته‌ای را انتخاب کردند

استاندار همدان گفت: 300 واحد دارای معوقات و مشکلات با استفاده از تبصره 16 قانون بودجه در طول دو سال اخیر فعال شدند.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۲۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه سال جاری سال مهمی در توسعه کشور و استان است، افزود: امسال در سال پسابرجام و سال پس از رفع تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم و همچنین سال اقتصاد مقاومتی، را داریم که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم می‌طلبد با تمام توان خود به آینده امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه به گفته دکتر روحانی یکی از دلائل حضورش در دولت و این قوه، نجات اقتصاد است، گفت: تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهیم تا وضعیت بهتری را داشته باشیم.

استاندار همدان اظهار داشت: رسانه ها به خوبی خدمات دولت را ارائه داده اند و تعداد کمی است که به صورت وارونه می‌بینند و سعی می‌کنند، نادیده بگیرند.

وی افزود: خدمات هر دولتی به مردم خدمات نظام آن کشور محسوب می‌شود و هیچ دلیل شرعی و قانونی وجود ندارد که حقیقت را کتمان کنند.

نیکبخت با بیان اینکه استان همدان آنچنان که شایسته است توسعه لازم را پیدا نکرده است، گفت: حضور سرمایه گذاران تاثیرات بسزایی را ایجاد خواهد کرد و ما باید این محیط را بهتر فراهم کنیم.

وی با اشاره سخنان رهبری در مورد اینکه ما باید به رشد 8 درصدی برسیم، گفت: برای تحقق این امر حدود 900 هزار میلیارد تومان و 70 میلیارد دلار به صورت سالیانه لازم است.

استاندار همدان در این مورد عنوان کرد: این میزان درآمد را باید از بخش خصوصی تأمین کرد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و قانون نیز چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

*عملیات احداث 10 هتل در دست اجراست

وی افزود: استان همدان تنها استانی است که به صورت یک نیم روزه برای هر سرمایه گذاری پروانه تأسیس صادر می‌کند و ما از این امر استقبال می‌کنیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه نباید همدان از هیچ استانی از لحاظ سرمایه گذاری کم باشد، بیان کرد: موضوع کاندیدا شدن لالجین به عنوان شهر جهانی اصل مهمی است.

وی در راستای جهانی شدن شهر لالجین گفت: باید سفال‌های چینی از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شود زیرا با حضور داوران سازمان جهانی این امر نماد خوبی را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان همدان برای گردشگران هتل به اندازه کافی نداشت، بیان کرد: 10 هتل در دست اجرا است که تعدادی از آنها کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

* آغاز عملیات اجرایی سه طرح در 15 اردیبهشت ماه

استاندار همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی سه طرح از سوی سازمان تأمین اجتماعی با 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تا 15 اردیبهشت آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در تولید منیزیم از دولومیت در نهاوند، هتل هما در همدان و منطقه اقتصادی ویژه جهان آباد سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هتل امیران در بلوار بعثت بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: هتل امیران 2 نیز در ابتدای شهرک فرهنگیان در ابتدای هفته آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه استان همدان در زمینه اجرای آبیاری مدرن اولین استان کشور است، یادآور شد: از کل اراضی آبی استان 47 درصد اراضی تحت آبیاری مدرن قرار دارند.

*1300 چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد

وی در ادامه سخنانش افزود: یک هزار و 300 چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است.

استاندار همدان با اشاره به بارندگی مطلوب در استان، گفت: با این وجود باید در ساماندهی امور آب استان بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم که نیاز به همکاری دستگاه ها دارد.

وی افزود: در سال گذشته در راستای همایش اقتصاد مقاومتی طرح های مناسبی را با مشارکت کشورهای خارجی داشتیم.

*سرمایه‌گذاری انگلیس و آلمان برای ایجاد نیروگاه برق خورشیدی در همدان

نیکبخت گفت: دو کشور انگلیس و آلمان در راستای ایجاد نیروگاه برق خورشیدی اقدام به سرمایه‌گذاری کردند که هزینه ارزی دو نیروگاه مورد نظر در همدان 16   میلیون دلار است.

استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته سال بسیار ارزشمندی بود، گفت: سال 94 را تاریخ ایران به یاد ندارد و سالی بود که از لحاظ مالی حتی برای پرداخت حقوق کارکنان هم با مشکل مواجه بودیم.

وی افزود: با این وجود توفیقات شایسته‌ای به دست آمد که می‌توان به اجرای طرح تحول نظام سلامت و برگزاری انتخابات اشاره کرد.

نیکبخت با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: به جای اینکه پول نفت مستقیم به مردم داده شود با همین وجود خدمات شایسته و ارزنده‌ای به مردم داده می‌شود و از محل این طرح 325 میلیارد تومان به استان همدان داده شده است.

وی افزود: همه این موفقیت‌های ارزنده دولت مدیون رهنمودهای رهبری و تلاش‌های رزمندگان تیم دیپلماتی است.

* در انتخابات هفتم اسفند مردم نمایندگان شایسته‌ای را انتخاب کردند

استاندار همدان با تأکید بر اینکه کسانی برای کم رنگ کردن این موفقیت ها تلاش می‌کنند، گفت: کم جلوه دادن این توفیقات به ضرر ما است و وقتی کشورها در صف ورود به ایران هستند و ایران برای سرمایه گذاری این کشورها شروطی را مطرح می کند نباید سخنانی در راستای کمرنگ نشان دادن این توفیقات مطرح شود.

وی تصریح کرد: در سال قبل با تمام شرایط سخت موجود و تلاش دشمنان خارجی و سلایق برخی افراد در داخل کشور، اعتقاد بر این بود که مردم به دلیل تنگناهای اقتصادی در انتخابات شرکت نکنند اما مردم استقبال خوبی از انتخابات داشتند.

نیکبخت با بیان اینکه در استان همدان انتخابات با صلابت و سلامت برگزار شد، اظهار داشت: درانتخابات هفتم اسفند ماه، حتی یک شکایت نیز از مدیریت اجرایی در انتخابات گزارش نشد.

وی افزود: در انتخابات هفتم اسفند مردم نمایندگان شایسته‌ای را انتخاب کردند و به تعبیر بنده با وجود چنین منتخبین همدان نباید نگران توسعه استان بود.

استاندار همدان با اشاره به دور دوم انتخابات در همدان بیان کرد: در دو شهر رزن و ملایر نیز دور دوم انتخابات را خواهیم داشت و امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت، دولت کارشناس و مدبری است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را بر عهده کشور گذاشته اند قوه قضاییه و مقننه از دولت جدا نیستند و همه باید در این زمینه اقدام کنند.

نیکبخت با بیان اینکه افق کشور در سال جاری بسیار روشن است، یادآور شد: امید می رود طرح های در نظر گرفته شده در سال جاری به نتیجه برسد که نیاز به همکاری سرمایه گذاران و دو قوه قضاییه و مقننه دارد.

وی افزود: افق روشن را در سه مرحله تعریف کرده ایم که مرحله اول به صورت کوتاه مدت برای سال 95 اجرایی می شود و بلند مدت در برنامه ششم توسعه خواهد بود.

* بیش از 170 واحد تولیدی تعطیل هستند

استاندار همدان با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی فعال و غیر فعال گفت: 300 واحد دارای معوقات و مشکلات با استفاده از تبصره 16 قانون بودجه در طول دو سال اخیر فعال شدند.

وی اظهار داشت: در آبان ماه 92 که وارد استان همدان شدم 21 هزار شاغل در نیمه دوم سال بیکار شده بودند و در همان سال 5 هزار شغل ایجاد شد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: بیش از 170 واحد تولیدی نیز تعطیل هستند که تملک تعدادی از این طرح‌ها از سوی بانک‌ها پذیرفته شده و یا سرمایه گذاران آنها تغییر یافته که مشکلات آنها به تدریج برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه همدان جایگاه شایسته‌ای را در زمینه گردشگری ندارد، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌های فراوان در

استان همدان برای توسعه گردشگری، اقدامات چندانی در خصوص توسعه آن از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در استان همدان انجام نشده است.

* ساخت سریال 30 قسمتی به کارگردانی سیروس مقدم در روستای ورکانه همدان

وی افزود: طرح گردشگری همدان، لالجین و علیصدر با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی تهیه شده است.

استاندار همدان از حضور تیم تلویزیونی پایتخت در همدان خبر داد و افزود: سریال 30 قسمتی «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم برای ایام ماه مبارک رمضان در روستای ورکانه همدان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان اولین پایتخت امپراطوری ایران است، بیان کرد: همدان آثار ارزشمندی دارد و باید تمام سعی و تلاش خودر ا برای شناساندن این استان انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات