سردار عراقی درجمع پیشکسوتان ورزش زورخانه ای: ترویج فرهنگ پهلوانی در سلامت اخلاق جامعه نقش مؤثری دارد

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی در سلامت اخلاق جامعه نقش مؤثری را ایفا می کند، گفت: امروز جامعه از بی اخلاقی رنج می برد و این گود زورخانه است که انسانیت و آداب بزرگ منشی را به جامعه می آموزد.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۱۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع جانبازان و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در زورخانه امام حسن مجتبی (ع) ، حضور جانبازان را باعث دلگرمی پاسداران و سربازانی که می کوشند در راستای اعتلای انقلاب اسلامی قدم مؤثری بردارند دانست و تصریح کرد:جانبازان سرافراز ما با وجود آسیب جسمی اما از روح مقتدر، ورزیده و باصلابتی برخوردارند که فراگیری این ویژگی ها، تقویت اعتقادات و خصائص اسلامی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: حضور در این فضاها بسیار کار ارزشمندی است که فراگیری و القای روحیه بزرگ منشانه را به دنبال دارد، به تعبیر بهتر حضور در این میدان ها افراد را نسبت به آسیب های اخلاقی و اجتماعی مصونیت می بخشد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ایثارگری ها و دلاوری های جانبازان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت:حقیقتاً رزمندگان و جانبازان ما همواره در صیانت از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی پا در رکاب هستند و در دفاع مقدس برای ولایت بخشی از پیکرشان را تقدیم کردند و کماکان هم با روح بلند خودشان پشتیبان ولایت فقیه هستند.حضور فعالانه این بزرگ مردان باعث فراگیری روحیه شهادت طلبی، دلاورمردی و ایثارگری است.

وی از ورزش پهلوانی به عنوان سازنده توأمان روح و جسم یاد کرد و افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای مرام پهلوانی و بزرگ منشی را به انسان ها می آموزد؛ چون به بزرگان، سادات و هر نوع قشری به تناوب احترام گذاشته می شود و به واقع آداب فتوت و جوانمردی را یاد می گیریم. به گونه ای که حضور ورزشکاران و پهلوانان زورخانه ای ما در جامعه، کارگشایی و خیر و برکت به دنبال داشته باشد.

سردار عراقی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما از بی اخلاقی و عدم احترام متقابل خصوصاً به بزرگترها رنج می برد؛ گود زورخانه ها اخلاق و انسانیت را به انسانها می آموزد و رونق و ترویج این ورزش در جلوگیری از تشدید رذایل بسیار راهگشاست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار