بايد از مديركل حراست وزارت ورزش كه فرهنگ‌سازي و تربيت را به آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ، حوزه‌هاي علميه و نهادهاي تبليغاتي محدود مي‌كند پرسيد پس شما قرار است چكار كنيد؟ در اين ميان نقش وزارت، فدراسيون‌ها، باشگاه‌ها، مربيان و مديران چه مي‌شود؟ فقط اينكه پشت ميز بنشينند و مسافرت خارجي بروند و بيانيه صادر كنند؟
کد خبر: ۸۶۶۵۸۱۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاي بسیج،هشدار جعفري‌دولت‌آبادي،‌ دادستان تهران درباره گسترش شرابخواري و اعتياد در ميان چهره‌هاي شاخص ورزشي تكان‌دهنده بود، اينقدر تكان‌دهنده كه خيلي را زير سؤال برد، خيلي از آنها كه هستند و پا كج مي‌گذارند و خيلي از آنهايي كه ديگر نيستند. حرف‌هاي دادستان تهران واقعيت تلخ و باور نكردني اين روزهاي ورزش به خصوص فوتبال است، اما در اين ميان وزارت‌نشينان ورزش و آنها كه خود را آقا بالاسر ورزش كشور مي‌دانند به جاي آنكه تقصير بپذيرند و راهي براي علاج اين درد نشان دهند با پاسخ‌هاي نامعقول و شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت تحت عنوان زيبا و غلط‌انداز «عدم دخالت در حريم شخصي» سعي دارند خود را در اين ميان تبرئه كنند. پاسخ‌هاي توجيه‌گونه رضا حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش به حرف‌هاي جعفري دولت‌‌آبادي بسيار جالب‌ توجه است وقتي كه مي‌گويد: «شرح مأموريت ما مشخص است و تنها در مسابقات، اردوها و تا زماني كه ورزشكار در مراكز ورزشي حضور دارد او را زير نظر داريم.» و مانده‌ايم كه اين همه قصور و اتفاقات تلخ مدارس فوتبال، ص موجود در فضاي ورزشگاه‌ها و هزار و يك اتفاق ريز و درشت چگونه از ديد آقايان پنهان مانده است. بايد از مديركل حراست وزارت ورزش كه فرهنگ‌سازي و تربيت را به آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ، حوزه‌هاي علميه و نهادهاي تبليغاتي محدود مي‌كند پرسيد پس شما قرار است چكار كنيد؟ در اين ميان نقش وزارت، فدراسيون‌ها، باشگاه‌ها، مربيان و مديران چه مي‌شود؟ فقط اينكه پشت ميز بنشينند و مسافرت خارجي بروند و بيانيه صادر كنند؟

جناب حسني‌خو بهتر است نگاهي دقيق‌تر به ورزش به خصوص مبحث كنترل بازيكنان از سوي باشگاه‌ها و مربيان بزرگ دنيا داشته باشيد، آن وقت متوجه مي‌شويد كه حرفه‌اي‌ها چگونه دقيقه به دقيقه زندگي قهرمانان و ورزشكاران خود را برنامه‌ريزي و كنترل مي‌كنند هيچ ربطي هم به دخالت در امور شخصي و حريم خصوصي آنها ندارد. شما از كنترل ورزشكاران حتي در ميادين ورزشي هم عاجز هستيد چه رسد به اينكه بخواهيد آنها را خارج از محيط ورزش كنترل كنيد و جالب اينجاست كه وقتي كسي هم هشدار سر مي‌دهد به جاي قبول مسئوليت و عذرخواهي بابت كم‌كاري‌ها در مقام پاسخگويي برمي‌آييد و ديگران را متهم به كم‌كاري مي‌كنيد. جامعه ورزش و علاقه‌مندان به آن به طور حتم اينقدر نجيب هستند كه به‌رغم تمام اتفاقات تلخ و زشتي كه اين روزها براي برخي چهره‌هاي ورزشي رخ مي‌دهد و حتي وقاحت‌هاي برخي از آنها را با چشم‌پوشي و سر به زير انداختن پاسخ مي‌دهند، اما اين دليل بر اين مسئله نيست كه حقايق را ندانند، مردم به خوبي مي‌دانند كه چه اتفاقي رخ مي‌دهد كه جوان 30 ساله و ورزشكار ايست قلبي مي‌كند، خوب مي‌دانند مختومه اعلام كردن پرونده فلان بي‌اخلاق وقيح يعني چه، ولي دم نمي‌زنند، اما تمام اينها چيزي از مسئوليت شما كم نمي‌كند. مردم خيلي خوب قهرمان و پهلوان اخلاق‌مدار را از چهره‌هاي فاسد و بي‌اخلاق ترجيح مي‌دهند و خوب مي‌دانند از چه كساني بايد الگوبرداري كنند، لازم نيست اين تعداد را به كل جامعه ورزش تعميم دهيد كه خودتان خوب مي‌دانيد اوضاع برخي بابت سوءمديريت‌هاي حاكم بر ورزش اينقدر خراب است كه قلم از نوشتن آن عاجز مانده است.
وزارت ورزش، فدراسيون‌ها، مديران، باشگاه‌ها و مربيان در ورزش كشور فراموش كرده‌اند كه نقش پدر را در ورزش بازي مي‌كنند و اگر سايه اين پدر روي سر فرزندان نباشد هر اتفاق تلخي ممكن است روي دهد. اتفاقي كه اين روزها رخ مي‌دهد، اما پدر خانواده و بزرگ‌ترها كم‌كارند و چشم روي آن مي‌بندند.
ارسال نظرات