خبرهای داغ:
اهواز ـ مدیركل محیط زیست خوزستان گفت: دانش آموزان امروز هوای خوب و آب با كیفیت مانند ۳۰ سال قبل ندارند و دلیلش هم ناآگاهی مسئولان و نداشتن شناخت محیط زیست است.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۴۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرنگار بسیج، احمدرضا لاهیجان زاده ظهر امروز سه شنبه در گردهمایی محیط یاران اهواز و كارون در تالار مهر لشكر ۹۲ زرهی اظهار كرد: دانش آموزان امروز هوای خوب و آب با كیفیت مانند ۳۰ سال قبل ندارند و دلیلش هم ناآگاهی مسئولان و نداشتن شناخت محیط زیست است، آنها با این ناآگاهی خود اقداماتی را انجام دادند كه اثراتش را امروز می بینیم.

وی افزود: تالاب ها خشك شده و جنگل، هوا و رودخانه ها آلوده شده اند و این مشكلات همچنان هم ادامه دارد، ادامه داشتن چنین مشكلاتی به خاطر نداشتن شناخت و سرمایه گذاری نكردن برای آموزش مسائل محیط زیست است.

مدیركل محیط زیست خوزستان تصریح كرد: تصمیم گرفتم كه در زمینه آموزش مسائل زیست محیطی سرمایه گذاری كنیم تا بلكه مسئولان آینده این كشور دچار مشكل نشوند.

لاهیجان زاده اضافه کرد: در آموزش های خود مدارس را در اولویت قرار داده و در سه سال اخیر توانسته ایم ۱۵۶ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی را به صورت مستقیم و چهره به چهره آموزش دهیم.

وی ادامه داد: بالای ۸۵ هزار نفر از این دانش آموزان فقط در شهرستان اهواز و كارون و در ۶۶ مدرسه بوده و بیش از ۴۰ مربی این آموزش های علمی و اصولی را بر عهده داشته اند.

لاهیجان زاده در پایان با اشاره به اینكه این برنامه با بیش از یك هزار دانش آموز محیط یار برگزار شده است گفت: كتب محیط زیستی را برای دانش آموزان تهیه كنیم و امیدوارم صنایع در راه اندازی این كتابخانه ها همكاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها