در ایام تبلیغات انتخاباتی حامیان جناح‌های مختلف بدانند که محبت رهبر سیاسی به عملکردش است نه اینکه برای دیگران دیکته شود پس با ایجاد تنش در فضای دانشگاه‌های به دنبال ماهیگیری خود نباشند.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۲۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، در بهبوهه انتخابات همیشه فضاهای دانشگاهی عرصه‌ای برای جولان گروه‌های سیاسی بوده و در این بین دانشجویان در فضاهای انتخاباتی آنچه را که دیده یا شنیده‌اند بر معیارهای انتخاباتی خود منطبق کرده و به مانند هر فردی دیگر آزادانه تصمیم می‌گیرند.

انقلاب اسلامی که حکومتی مردمی بوده و بر پایه مردم سالاری دینی بنا نهاده شده در مدت سی و هفت سالی که از عمر با برکت آن می‌گذرد و روزگاران تلخ و شیرین را تجربه کرده شاهد پشت سر گذراندن فراز و نشیب‌هایی بوده است.

روزهایی که جوانان دانشگاهی موجی از ایستادگی را در کشور شکل دادند و به حمایت از حق در مقابل ظلم ایستادند و برای رسیدن به رسیدن به هدف والای خویش حتی از جانشان نیز گذشتند و بار دیگر که آتش جنگ هشت ساله دنیا بر علیه کشور شکل گرفت راهی جبهه‌های نبرد شدند و جهاد را بر حضور در سنگر علم و دانش ارجح دانستند.

این حرکت دانشجوییان تجربه‌ای را در اختیار گروه‌های سیاسی قرار داد و انان تصور کردند که برای رسیدن به اهداف سیاسی خود می‌توانند به قشر دانشجو متوسل شوند و یادشان رفته که شعور و معرفت دانشجویی ترازویی برای سنجش عملکرد گروه‌های سیاسی است.

برخی این تصور غلط را در ذهن خود می‌پرورانند که فضای دانشگاهی امروز را تبدیل به فضای سیاسی کرده و به عنوان پله پرش از آن سود برند.

اگرچه فضای دانشگاه‌ها می‌بایست از سیاست و مسائل سیاسی دور نباشد ولی نباید فرصتی برای جولان عده‌ای باشد که به دنبال مسموم کردن فضای دانشگاه‌ها و سوق دادن دانشجویان به جوی باشد که ماهیگیریی را برای فرصت طلبان فراهم سازد.

دانشجویانی که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در نخستین روزهای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی نشان دادند که همواره چشم و گوششان برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان باز است، حضور گروه‌ها و سخنرانان احزاب سیاسی با مجوز ریاست دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن تبعات آن و جستجوی جوی متشنج برای فرصت‌طلبان را هر بار در ایام انتخابات شاهد هستیم.

کسانی که به واسطه مدارک عالیه و مسئولیت در دستگاه‌های اجرایی خود را دست کم یک سر و گردن از دانشجویان بالاتر دانسته و برایشان به تحلیل مباحث سیاسی می‌پردازند و فراموش می‌کنند که خودشان روزی دانشجو بوده و امروزز علامه دهر شده‌اند!

کسانی که به شعور ملت توهین می‌کنند و تا جایی پیش می‌روند که خشکسالی را محصول سنوات گذشته دانسته و خود را پاک می‌دانند و امروز به دنبال این هستند که سرنوشت ملت را برایشان دیکته کنند ولی غافل از اراده مردمی هستند که خود با اتکا به ایمان و عقلانیت بر سرنوشتشان حاکم می‌شوند.

علی مطهری نماینده‌ای که صاحب یکی از کرسی‌های مجلس دهم شده با حضور در دانشگاه اراک در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر استفاده وی از لفظ رکیک در مجلس؛ مقتدرانه پاسخ می‌دهد اگر مایل باشید باز هم همان لفظ را به کار خواهم برد و نشان داد که ارزشی برای دانشجو و جایگاه دانشگاه قایل نیست.

کولابی با حضور در دانشگاه صنعتی اراک محبت یک رهبر سیاسی را به کارکردها و رفتارهایی می‌داند که مردم از او تجربه کرده‌اند، رفتارهایی که با دیکته کردن یا امر و نهی کردن از بین نمی‌رود یا ایجاد نمی‌شود و در بخش دیگر سخنانش معتقد است با تجربه از جریانات سال‌های گذشته به دنبال تداوم بخشی به حرکت اصلاحات و یکپارچگی مردم در انتخابات برای برگزیدن نمایندگان وفادار به آرمان‌های مردم هستیم؛ اگر کولابی همانگونه که خود معتقد است توجه داشته باشد که محبت یک رهبر سیاسی به کارکردها و رفتارهایش است نه اینکه برای مردم دیکته شود که چه کسی دلسوز ملت و نظام است.

آرمان‌های ملت شهید پرور ایران ایمان و اعتقاد، غیرت و غرور، عزت و اقتدرارشان است که عده‌ای قصد دارند به بهانه تعامل با دنیا تمام این آرمان‌ها را هیچ شمارند و به واقع خواسته مردم را نادیده گیرند و با سرنوشتی که خود به دنبالش هستند بر مردم بتازند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات