طرحهای حفاظتی منابع طبیعی زنجان با همکاری روستائیان در استان زنجان عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۸۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون منابع طبیعی استان زنجان گفت: این دستگاه طرحهای حفاظتی خود در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را با همکاری حاشیه‌نشینان و روستائیان مناطق هدف عملیاتی می‌کند.

خلیل آقاجانلو ضمن تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در مورد مقوله حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی در سطح جامعه افود: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در حفاظت از خاک، آب، پوشش گیاهی، جنگل، مراتع و از همه مهم‌تر تامین امنیت غذایی جوامع ضروری است تا نسبت به حراست از این منابع خدادادی گامهای موثری برداشته شود.

وی تصریح کرد: معتقدم برای ترویج فرهنگ حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی باید از دانش‌آموزان مدارس آغاز کنیم که در این راستا نقش معلمان بسیار مهم است.

معاون برنامه‌ریزی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه این دستگاه بر اساس برنامه‌های ابلاغ شده از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی» مدنظر مقام معظم رهبری گامهای موثری برداشته است، ابراز کرد: اجرای طرح‌های مربوط به زراعت چوب با استفاده از آبهای غیرمتعارف و پساب‌ها و توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی هدف با همکاری روستاییان از جمله این اقدامات بوده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم برپایی نمایشگاه‌هایی نظیر نمایشگاه معرفی مشاغل و رشته‌های دانشگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در طول سال عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها در کمک به انتخاب رشته به دانش‌آموزان و ایجاد شغل و کارآفرین شدن دانشجویان نقش سازنده‌ای دارند.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در این نمایشگاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این دستگاه در اراضی ملی و ایجاد سود اقتصادی برای بومیان مناطق روستایی با درنظر گرفتن حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی فعالیتهای ترویجی در حوزه مراقبت از جنگلها و مراتع را به دانش‌آموزان و سایر علاقمندان را انجام دادند.

وی در مورد برنامه‌های امسال منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در سال 95 گفت: این دستگاه برنامه‌های حفاظتی در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را با همکاری حاشیه‌نشینان و روستائیان مناطق هدف عملیاتی می‌کند.

ارسال نظرات