مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مرمت و بازسازی مقبره امامزاده حمزه علی بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۷۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بهمن عسگری سوادجانی از آغاز مرمت و بازسازی امامزاده حمزه علی بلداجی خبر داد و اظهار داشت: بنا به دستور اکید معاون میراث فرهنگی کشور بازسازی مقبره امامزاده حمزه علی شهر بلداجی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفت.

وی با اشاره یر مبنای صورتجلسه های شورای فنی و کارشناسی های بعمل آمده ساخت این مقبره به حالت اولیه ، در مقیاس یک بهیک و طبق طرح اورجینال اثر طبق شواهد ، عکس‌های هوایی و مستندات موجود انجام می پذیرد.

عسگری سوادجانی یادآور شد بازسازی بنای مذکور با نظارت عالیه استان و به سرپرستی معان میراث فرهنگی این اداره کل صورت می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان اضافه نمود بنای تاریخی یاد شده متعلق به دوره تیموری است که به شماره 8218 به تاریخ 22/1/1382 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و دارای یک شبستان و گنبدخانه و چهار ایوانچه در اطراف گنبدخانه بوده است .

بنای مذکور به سبک معماری دوره اسلامی و با طاقهای جناغی تیزه دار بنا شده بودند.

شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن و در حدود 50 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.

ارسال نظرات