خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان گفت: برخی مسئولان هنوز معنای اقتصاد مقاومتی را براساس تحلیل خود به اشتباه تعبیر می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۶۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی خود به آحاد ملت «اقتصاد مقاومتی» را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.

اقتصاد مقاومتی چرا هنوز به باور دولتمردان ما نرسیده، در حیطه ذهن و کلام مانده است و به صحنه فعل و عمل نیامده و به همین دلیل نیز مغفول مانده یا مورد بی‌‌مهری و بی‌توجهی واقع شده است.

سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه 13 سال است که هر ساله رهبر معظم انقلاب بر نقش اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما متاسفانه برخی مسئولان هنوز معنای اقتصاد مقاومتی را براساس تحلیل خود تعبیر می‌کنند.

مشکلات اقتصادی در نتیجه فاصله گرفتن با مکتب اقتصاد اسلامی است

وی عنوان کرد: این سیاست به آن معناست که اقتصاد در برابر هجمه‌های خارجی و تحریم‌ها مقاوم باشد. مثلا این‌که اخیرا اعلام شده سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی، اجرای سیاست اقتصادمقاومتی را تسریع می‌کند؛ با معنای اصلی این سیاست‌ها در تضاد است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان افزود: اقتصاد مقاومتی بر این پیش‌فرض بنا می‌شود که دشمنی دشمنان ما مخصوصا دشمنان غربی دائما ادامه پیدا می‌کند و هرگز تمام نخواهد شد؛ این، پیش‌فرض اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید که باید از منابع داخلی حداکثر استفاده را ببریم تا به پیشرفت برسیم خاطرنشان کرد: شرایطی داریم که بستر اجرای اقتصاد مقاومتی با موانع و محدودیتی مواجه است و مانع تحقق اهداف مکتب اقتصاد اسلامی می‌شود.

مکتب اقتصاد اسلامی در ذاتش عنصر مقاومت را دارد

حسینی با بیان اینکه مکتب اقتصاد اسلامی در ذاتش عنصر مقاومت را دارد گفت: اگر مکتب به خوبی اجرا شود، نظامی که پیش خواهد آمد یک نظام اقتصادی مقاوم خواهد بود. اما اگر می‌بینیم اقتصاد ما مشکلات اساسی دارد به دلیل فاصله گرفتن با مکتب اقتصاد اسلامی است.

وی ادامه داد: ابتدا در بعد طراحی، احتیاج به اسناد بالا دستی داریم که این اسناد موجود است، اما نظریه عملیاتی موجود نیست، مثلا مشخص نیست وزارتخانه‌ها، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هر کدام باید چه کاری را انجام دهند. این کار وظیفه افراد مختلف با محوریت دولت است اما دولت تاکنون این اهتمام را نداشته است.

در تعامل خود با دنیا روی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کنیم

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان گفت: اسلام تاکید فراوانی بر وابسته نبودن به بیگانگان دارد اما چگونه می توان بر اساس توان داخلی از نفوذ دشمن جلو گیری کرد؟

وی تاکید کرد: ما ابتدا باید روی سرمایه اجتماعی داخلی خود یعنی فرهنگ،‌ اقتصاد و فضای اجتماعی مردم و انسجام داخلی تأکید داشته باشیم و در تعامل خود با دنیا نیز روی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کنیم تا بتوانیم علاوه بر تعامل گسترده با دنیا، اجازه نفوذ به دشمنان ندهیم.

سرمایه اجتماعی یک اندوخته داخلی است، فروشی نیست

حسینی افزود: سرمایه اجتماعی یک اندوخته داخلی است و ما باید به دنبال تعامل با کشورهایی که به کشورمان احترام می‌گذارند و اقتدار ما را به رسمیت می‌شناسند باشیم اما تعامل با کشورهایی که با ما دشمنی می‌کنند و یا از اساس با مبانی انقلاب ناسازگارند مثل رژیم کودک‌کش صهیونیستی بی‌معنی است.

نقش دولت در اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و اثر گذار است

وی اظهار کرد: اساس کار اقتصاد مقاومتی بر عهده دو قوه مقننه و مجریه است و در این میان نقش دولت در اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و اثر گذار است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان متذکر شد: مردم نیز با همدلی و همزبانی که بین مسئولین و خودشان ایجاد می کنند و همینطور پیشه کردن قناعت و اصلاح الگوی مصرف می توانند ادامه روی این فرهنگ ارزشمند در جهت آرمان های نظام انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/ 14

ارسال نظرات
پر بیننده ها