شهرام کرمی نویسنده و و کارگردان تئاتر گفت: معتقدم خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر دارای هنرمندان خلاق و کارآمد در حوزه تئاتر است که این مهم با فراهم شدن زیر ساخت هایی همچون ساخت و تجهیز سالن های مخصوص تئاتر می تواند به رشد و پویایی برسد.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۴۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از  روابط عمومی جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر، شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس در اهمیت قرار دارد چراکه چنین مضامینی با یک دامنه تاریخی، فرهنگ انقلابی و دفاع مقدسی عجین شده، بنابراین طبیعی است که برگزاری رویداد‌های هنری متناسب با این مضامین نیزبسیار پراهمیت است.

وی یادآور شد: در چند دهه اخیر چند واقعه نمود فرهنگی پیدا کرده است که از این میان می‌توان به انقلاب اسلامی و دوره هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد. این وقایع تاریخی علاوه بر نمود فرهنگی، بر سایر کشورها نیز تاثیر گذاشته و جریان فرهنگی ایجاد کرده است که بحث دفاع مقدس و موجی که بعد از جنگ تحمیلی تحت عنوان هنر دفاع مقدس شکل گرفت ازاین دست به شمار می‌رود.

کرمی عنوان کرد: در این میان برگزاری جشنواره بهترین فرصت است تا این رویداد هنری به نمایش در آید چراکه در این صورت هم صاحبان اثر انگیزه لازم برای فعالیت پیدا می‌کنند و هم کارهای آنان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نمود مقاومت و جنگ تحمیلی در قالب هنر اتفاق خجسته‌ای است، بیان کرد: شاید آنچه که در طول سال‌های گذشته به جشنواره فتح خرمشهر لطمه وارد کرده است فقدان زیرساخت‌های خرمشهر باشد که هنوز سالن و فضاهای موجودش به دو دهه قبل تعلق دارد. ایجاد بسترهایی همچون ساخت سالن و تجهیز سالن های موجود می تواند در جهت پویایی این جشنواره و حتی جریان تئاتر خوزستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

کرمی افزود: جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر می‌تواند به عنوان جشنواره بین‌المللی مطرح شود و همچنین فرصتی را فراهم آورد که بتوانیم از آثار هنرمندان دیگر کشورها که مضمونی مقاومتی دارند بهره ببریم.

وی درخصوص این دوره جشنواره فتح خرمشهر اظهار کرد: انتخاب حسین مسافر آستانه به عنوان دبیر جشنواره اتفاق بسیار خوب و خوشایندی است چراکه شاید در میان هنرمندان کمتر فردی وجود دارد که در این سطح آشنا به چنین مضامینی باشد.

وی ادامه داد: من معتقدم باید مسافرآستانه برای چندین دوره دبیر جشنواره فتح خرمشهر باشد و از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرد تا جشنواره شکل منسجم‌تر و موفق‌تری به خود گیرد. همچنین راه‌اندازی دبیرخانه دائمی باعث می‌شود تا فعالیت‌ها از حالت فصلی بیرون آید و این رویداد فرهنگی شکل مستمرتری به خود گیرد و هرساله آثار جدیدتری با مضمون مقاومت و فتح خرمشهر تولید و ارائه شود.

لازم به ذکر است نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر از 28 الی 3 خرداد ماه به دبیر حسین مسافرآستانه در آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

ارسال نظرات