خبرهای داغ:
حجت الاسلام مصائبی:

رفتار آمریکا پس از مذاکرات جز تحقیر مفهوم دیگری ندارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: رفتار آمریکا پس از مذاکرات جز تحقیر مفهوم دیگری ندارد.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۱۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

 

حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون مصادره شدن اموال دومیلیارد دلاری ایران توسط دادگاه آمریکا و دولت این کشور اظهار کرد: مصادره مبلغ قابل توجهی از دارایی های ایران خسارت‌های قابل توجهی را به ایران وارد خواهد آورد.

وی ادامه داد: برجام و پسا برجام بهانه ای بود برای شکل دادن اقدامات جدید آمریکا، آنها می خواستند با این اقدام با بیشترین سرعت ممکن جلوی پیشرفت های ایران گرفته شود و در ادامه برای شکل گیری مذاکرات بیشتر از ما اشتیاق نشان می دادند.

مصائبی بیان کرد: خواه ناخواه توافق برجام صورت گرفته است و باب های متعدد در موضوعات متنوع باز شده اند، دولت مردان در مورد دستاورد ها اغراق های زیادی انجام دادند که زمینه ساز مشکلات دیگری است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی ابتدای سال در مشهد مقدس نیز یادآور شدند که در مورد دستاورد های برجام اغراق صورت گرفته ، دستاورد ها قابل توجه نبود و در برابر تعهداتی که داده‌ایم و انتظاراتی که داشته ایم می توان گفت که دچار ضرر نیز شده ایم.

این مسئول با اشاره به رفتار و عملکرد آمریکایی ها تبیین کرد: آمریکایی ها بهانه جویی را آغاز کرده اند  و رفع تحریم ها که از قرار های اصلی بود را نادیده گرفته اند و حتی تحریم های جدیدی را علیه ایران صورت دادند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با استفاده از قراینی پوچ اموال ایران را مصادره نمودند و این نوع رفتار بعد از مذاکرات به نوعی تحقیر ایرانیان محسوب می شود و اگر در پی چرایی این اتفاقات برآییم می بینیم که وقتی دولت مردان ما تنها راه پیشرفت را در دوستی با غرب می‌بینند آنها خیال می کنند که همه خواسته‌ها و نیازه‌های ما در دست آنها است و در صورت رد خواسته های ما مشکلات عدیده ای برای ما به جود خواهد آمد.

مصائبی متذکر شد: وقتی آمریکا را کدخدا می دانیم و خود را موظف به عملیاتی کردن خواسته هایش بدانیم و به هیچ بینی دچار شویم طبیعی است که با تحقیر آنها رو به رو خواهیم شد.

وی با اعلام نارضایتی از اقدامات اخیر دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: اگر ضعف خود را در برابر آمریکا بپذیریم روز به روز شاهد تحقیر بیشتری خواهیم بود، دستگاه دیپلماسی باید اعلام موضع نماید و با شجاعت برای دست یابی به حقش وارد شود.

مصائبی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از ذلت مقاومت و ایستادگی است و در کنار آن مردم باید با مطالبه گری جلو تحقیر را بگیرند و  در صورت مشاهده رفتار های نیرنگ آمیز  خواهان قطع روابط شوند چرا که جلو ضرر از هر جایی که گرفته شود منفعت خواهد بود.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار