پسر جوانی که با استفاده از عکس های موجود از بانوان در فضای مجازی با ترفند پیشنهاد ازدواج اقدام به کلاهبرداری از مردان در فضای فیس بوک می کرد شکار شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۶۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، پسر جوانی که با استفاده از عکس های موجود از بانوان در فضای مجازی با ترفند پیشنهاد ازدواج اقدام به کلاهبرداری از مردان در فضای فیس بوک می کرد شکار شد.

این پسر جوان با ایجاد یک صفحه کاربری مجعول به سراغ مردان در این فضا می رفت و پس از برقراری ارتباط اینترنتی با آنان و در نهایت صمیمی شدن و دادن پیشنهاد ازدواج نقشه خود را به مرحله اجرا می گذاشت.

وی که در تمامی موارد خودر ا بانویی متشخص و پولدار جلوه می داد با یک ترفند ساده که شارژ موبایلش کم است و امکان مکالمه را ندارد از هم صحبتی با آنان طفره می رفت و آنان را در نهایت برای خرید شارژ و ارسال آن ترغیب می کرد.

این پسر زن نما با رصد پلیس در فضای مجازی شناسایی شد اما کاربران می بایست به این نکته توجه داشته باشند که حتی مکالمه تلفنی با فردی که با او ارتباط بر قرار کرده اند نیز نمی تواند متضمن اصالت هویتی فرد در آن سوی خط ارتباطی باشد چرا که چندی پیش در پرونده ای مشابه پسری با تقلید صدا از چندین نفر از مردان اقدام به کلاهبرداری کرده بود.

گفتنی است که اخیرا این نوع شیوه کلاهبرداری گسترش یافته و کاربران نباید به هر فردی که در فضای مجازی خود را با القاب و عناوین و هویت های مختلف معرفی می کنند، اعتماد کنند و فریب آن ها را بخورند.

در فضای مجازی هویت افراد پنهان می ماند که همین موضوع موجب سوءاستفاده عده ای و فریب خوردن عده ای دیگر می شود.

ارسال نظرات