همه ساله 12 اردیبهشت یاد آور عروج استاد علم، زهد و تقوی شهید والامقام مرتضی مطهری است که به همین بهانه در سپاه پاسداران به نام "روز عقیدتی" نامگذاری شده است.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۴۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه کربلا در خصوص علت نامگذاری هفته عقیدتی گفت: همه ساله 12 اردیبهشت یاد آور عروج مردی آسمانی است که با "قلم و بیان" خود نام و آثار خود را جاودانه ساخت و آن کسی نیست جز شهید والامقام استاد مطهری ، که به همین بهانه در سپاه پاسداران به نام "روز عقیدتی" نامگذاری شده است.

حسن زاده یادآور شد: در این روز آیین و برنامه های ویژه ای برگزار می شود که بیان گزارشات یک ساله و بعضاً برخی از برنامه های جدید سال آتی می باشد.

وی مهم ترین برنامه های سپاه در حوزه عقیدتی را برنامه "تربیت و تعالی" در سه بخش "خانوادگی " ،" مجردی"و استانی" برای طیف های پایوران، بسیجیان تمام وقت و نیروهای وظیفه دانست.

سرهنگ حسین زاده ادامه داد: قریب به 550 خانواده پاسدار ، دوره های 4 روزه تربیت و تعالی در هتل قائم را گذراندند و قریب به 900 نفر از پایوران در مراکز آموزشی استان و غرب استان این دوره ها را طی کردند.و بیش از 1500 نفر از نیروهای وظیفه (افسر-عادی) توفیق گذراندن این دوره ها را داشتند.

این مسئول با اشاره به دوره آموزشیار قرآن کریم آنرا از دیگر برنامه ی مهم سپاه خواند و افزود: این برنامه توسط گروه زیادی از طلاب ، پایوران مجموعه سپاه در قالب 144 ساعت دوره آموزشی توسط اساتید برجسته قرآنی سازمان تبلیغات در مرکز و غرب استان شکل اجرایی به خود گرفته است.

حسین زاده صدور مجموعه گواهینامه های پایان دوره توسط دارالقرآن سازمان تبلیغات را از شاخص های این برنامه برشمرد.

وی با یادآوری اینکه مجموع این برنامه ها برای پایوران برادر و هم خواهر اجراء شده است گفت: ازمیان مجموعه فعالیت های تربیتی و آموزشی این معاونت، برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و جلسات هفتگی تفسیری و اخلاق را هم می توان نام برد، که این جلسات در طول سال به شکل مرتب با حضور اساتید گرانقدر اجراء می شود.

مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا اظهار داشت: در بخش بسیج هم دوره های چندین هزار نفری "تربیت و تعالی" در قالب " ناحیه ای " و " استانی " با حضور فرماندهان و متخصصین کانون ها و مهندسین بسیج با موضوعات و عناوین بسیار برگزار شد.

فضل الله حسن زاده از اعزام قابل توجه ای از مربیان و مدیران عقیدتی نظارت به مشهد مقدس خبر داد و افزود: بی تردید از اهداف مهم این معاونت علاوه بر ورود در بخش آموزه های تربیتی ،اخلاقی، ارائه بصیرت معرفتی است که در این حوزه باید به عنوان چراغ روشنایی بخش محسوب شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها