خبرگزاری بسیج: مدیرکل سلامت شهرداری تهران در بازدید از نمایشگاه دهکده سلامت شهرداری منطقه 20 واقع در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، استقبال مردم از غرفه های سلامت این نمایشگاه را با توجه به زائر پذیر بودن این منطقه قابل توجه خواند.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۶۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سمانه زمانی با اعلام این خبر افزود: اول تا هفتم اردیبهشت هر سال هفته سلامت در سطح کشور برگزار می شود و شهرداری تهران نیز در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان فعالیت های گسترده و برنامه‌های متنوعی را در چندین پهنه شهر تهران  برگزار می‌کند.

وی از راه اندازی ایستگاه‌های سلامت در محلات محروم و کمتر برخوردار تهران، خبر داد و افزود: در این ایستگاه‌ها مشاوره‌های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI و توزیع اقلام آموزشی انجام مي‌شود.

 زمانی همچنین از ارائه خدمات سلامت محور در مدارس تهران خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی در مدارس با رویکرد حساس سازی دانش آموزان نسبت به حوزه سلامت، ارتقای سطح سلامت دانش آموزان، معلمان و اولیاء و جلب حمایت اولیای مدرسه در اجرای برنامه‌های سلامت محور در مدارس مناطق 22 گانه، از ديگر برنامه‌هی اداره سلامت شهرداری تهران است.

 زماني همچنين از راه اندازي غرفه هاي ارائه خدمات سلامت محور با عنوان دهکده هاي سلامت خبر داد و افزود: اين غرفه ها در راستاي معرفي توانمندي هاي حوزه سلامت، ارائه خدمات به شهروندان و جلب همکاري و مشارکت هاي بين بخشي به صورت پهنه اي در پنج منطقه تهران برپا می شود.

وی خاطر نشان کرد: موضوع سلامت با تلفیقی از هنر و آموزش در قالب مسابقه کاريکاتور با حضور بيش از 150 نفر از کاريکاتوريست هاي شهر تهران در برج ميلاد برگزار شد که داوری آثار با حضور اساتید بین المللی انجام و به برگزيدگان جوايز نفيسي اهدا خواهد شد که مجموع آثار در قالب کتاب ويژه اي چاپ و منتشر خواهد شد.

 مدیرکل سلامت شهرداری تهران خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع خدمات، فضای اموزشی و ارائه خدمات پزشکی، معاینات و تست رایگان قند خون ، فشار خون و غیره همه گروه های سنی شامل کودکان، سالمندان، زنان، جوانان و ... از این نمایشگاه بهره مند می شوند و رضایت اکثر شهروندان و مراجعان به این نمایشگاه جلب شده است. 

 

ارسال نظرات