رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری گفت: با توجه به شیوع بیماری سرطان و حجم مراجعات از سایر استان‌های همجوار به مرکز درمانی ایت‌الله خوانساری روزانه ۵۰ بیمار در لیست انتظار به سر می‌برند.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۵۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دکتر علی آرش انوشیروانی در مراسم افتتاح بخش آنکولوژی کلینیک امام رضا(ع) اراک با اشاره به هزینه‌های بالای درمانی برای بیماران سرطانی اظهار داشت: بیماری سرطان یک بیماری غیرواگیر بوده که علاوه ‌بر فشارهای روحی و جسمی جنبه‌های مالی بسیاری را بر خانواده تحمیل می‌سازد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت گام‌های مثبتی برای کاهش هزینه‌های درمان برداشته شده است به طوری هزینه‌های درمانی در بخش سرپایی برای بیماران سرطانی کاملا رایگان بوده و در بخش بستری نیز این میزان هزینه به نحو چشمگیری کاهش داشته است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری تصریح کرد: با افتتاح بخش آنکولوژی کلینیک امام رضا(ع) روزانه بین 20 تا 30 بیمار سرطانی می‌توانند از خدمات این بخش بهره‌مند شوند که با توجه به حجم مراجعات بیماران به تنها مرکز درمانی سرطان رد استان می‌تواند در نحوه ارائه خدمات نقش آفرین باشد.

انوشیروانی با اشاره به امکانات و تجهیزات این بخش گفت: این بخش یکی از کم نظیرترین مراکز در کشور به شمار می‌رود چراکه 10 تخت با استانداردهای روز دنیا در این بخش با تمامی امکانات فراهم شده تا پاسخگوی نیاز بیماران باشد در حالی که در سایر استان‌ها که از بخش آنکولوژی برخوردار هستند تعداد این تخت‌ها از 8 تخت تجاوز نمی‌کند.

وی افزود: حجم مراجعان به مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری باعث شده تا همواره 40 تا 60 بیمار در لیست انتظار قرار داشته باشند که از این میان 45 درصد بیماران از سایر استان‌ها به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، در روزهایی که با کمترین حجم مراجعات مواجه بوده‌ایم شاهد مراجعه 30 درصد بیماران از سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بوده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات