مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله گفت: بسیج مطلوب‌ترین تشکل مردمی است که با جنبه انقلابی و جهادی خود می‌تواند در انجام این رسالت خطیر نقش آفرین باشد، شکوفایی اقتصادی و اصلاح فرهنگ کار جز با تفکر بسیجی ممکن نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۴۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱

ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به نامگذاری نهم اردیبهشت‌ماه به نام روز کارگر اظهار داشت: هرساله به مناسبت تشییع پیکر پاک شهید عبدالحسین برونسی که از شهدای شاخص قشر بسیج کارگری محسوب می‌شوند به نام روز کارگر نامگذاری شده و هفته بسیج کارگری است.

وی افزود: جامعه کارگری ایران اسلامی متشکل از کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان است که درصد قابل توجهی از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند، هزاران مرکز تولیدی، صنعتی و معدنی کشور میلیون‌ها نفر را در خود جای داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله گفت: کارگران در مدتی که از 37 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد ثابت کرده‌اند علیرغم وجود تهدیدها و تحریم‌ها به اسلام عزیز و کشور ایران اسلامی علاقه دارند، قشر کارگر در دوران دفاع مقدس نیز بیش از 14 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که مبین تعهد و تغیر قشر کارگر نسبت به انقلاب اسلامی است.

ربیعی با شاره به مسئولیت امروز کارگران بسیجی تصریح کرد: در شرایط فعلی نبرد اقتصادی استکبار جهانی با نظام اسلامی می‌بایست کارگران را همراهی و یاری رساند که این امر جز با تفکر بسیجی ممکن نخواهد بود، از آنجا که بسیج مطلوب‌ترین تشکل مردمی است که با جنبه انقلابی و جهادی خود می‌تواند در انجام این رسالت خطیر نقش آفرین باشد، شکوفایی اقتصادی و اصلاح فرهنگ کار جز با تفکر بسیجی ممکن نخواهد بود.

وی افزود: کارگران استان مرکزی به ویژه شهرستان اراک در دوران دفاع مقدس در کنار حضور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل در مراکز تولیدی نیز وظیفه پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل را بر عهده داشتند.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله گفت: کارخانجاتی از جمله ماشین‌سازی، واگن پارس و آلومرول در کنار اینکه حجم زیادی از این مراکز تولیدی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند در درون کارخانجات مایحتاج نیروهای مسلح طراحی، تولید و به جبهه‌های حق علیه باطل ارسال می‌شده که با توجه به اهمیت این موضوع رژیم بعث عراق اقدام به بمباران این مراکز تولیدی و صنعتی در چندین مرحله کرد.

ربیعی با اشاره به بمباران کارخانجات و مراکز تولیدی اراک در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در بمباران مراکز تولیدی و کارخانجات این شهرستان بیش از 60 نفر به درجه شهادت نائل آمدند، همچنین در جبهه‌های حق علیه باطل تعداد 300 کارگر در مقابله با دشمن به شهادت رسیدند.

وی افزود: از جمله برنامه‌های شاخص در این هفته دیدار کارگران بسیجی با مقام‌معظم رهبری در روز چهارشنبه، همایش تجلیلی از بسیجیان کارگر استان و برپایی نمایشگاه اختراعات و ابتکارات این قشر از بسیج و نیز برگزاری مسابقات ورزشی، تیراندازی درون سالن، طناب کشی، کوه‌پیمایی، سرکشی و دیدار از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگر جامعه کارگری است.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح‌الله در پایان یادآور شد: معیارهای مورد نظر برای تجلیل از کارگران شامل سرگروه‌های نمونه حلقات صالحین، بهترین مربیان حلقات صالحین، کارگران بسیجی نمونه و نخبه، فرماندهان نمونه پایگاه‌های بسیج کارگری بوده که در این راستا 20 کارگر بسیجی تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات