"کمبود تخت چالش پیش روی بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی"

بهره‌مندی چهار میلیون نفر از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در سطح استان مرکزی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: سال گذشته در بخش بستری با ضریب 86 درصد بالاترین رقم بستری را در بخش درمان سازمان شاهد بودیم و در بخش سرپایی نزدیک به چهار میلیون نفر خدمات دریافت کردند.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۴۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دکتر بابک عدلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان مرکزی دارای سه مرکز درمانی در شهرستان‌های ساوه، شازند و اراک است، همچنین شش مرکز درمانی سرپایی در شهرستان‌های اراک، خمین، محلات و ساوه است.

وی افزود: از مراکز سرپایی این سازمان پلی‌کلینیک ابن سینا در اراک بوده که به شکل شبانه‌روزی خدمات خود را به مراجعه کنندگان ارائه می‌کند و روزانه 2 هزار نفر از خدمات درمانی مرکز در تمامی بخش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در حال حاضر یکی از فعال‌ترین مراکز درمانی استانی در بخش بیمارستانی هستیم و در سال گذشته در بخش بستری با ضریب 86 درصد بالاترین رقم بستری را در بخش درمان، در بخش سرپایی نزدیک به چهار میلیون نفر خدمات دریافت کردند.

انجام 19 هزار عمل جراحی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان

عدلی با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در سطح استان گفت: 830 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که میانگین هر بیمه شده میانگین پنج مرتبه مراجعه به مراکز درمانی این سازمان داشته است و تعداد اعمال جراحی انجام شده در این مراکز 19 هزار عمل بوده است.

وی افزود: هر سه بیمارستان تأمین اجتماعی استان در آخرین ارزیابی اعتبار بخشی بیمارستانی رتبه درجه یک را به دست آوردند و بیمارستان امام خمینی(ره) اراک در بین بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بر اساس ارزیابی اعتبار بخشی بیمارستانی رتبه یک سازمان را کسب کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی بیمارستان امام خمینی(ره) اراک که سال گذشته آغاز شده و امسال نیز فعالیت‌های عمرانی سازمان ادامه خواهد یافت شامل بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) با 22 تخت بستری و بخش دیالیز با پنج تخت است.

عدلی با اشاره به ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان گفت: ارتقای هتلینگ در سه سال گذشته صورت گرفته اکنون در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک و همچنین در بیمارستان شهید چمران ساوه به اتمام رسیده و ارتقای هتلینگ بیمارستان شازند یکی از الویت‌های سازمان تأمین اجتماعی استان برای سال 95 خواهد بود.

ساخت مرکز درمانی در زرندیه جزو برنامه‌های امسال سازمان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: درمانگاه ملکی شهرستان خمین به شکل غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرده که در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، مرکز درمانی سرپایی دلیجان با اعتبار 120 میلیارد ریال از ماه آینده مراحل ساخت آن تکمیل و تجهیز مرکز آغاز خواهد شد که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیمه نخست امسال به بهرهبرداری می‌رسد.

وی افزود: در شهرستان تفرش مرکز درمانی در حال ساخت است و در نیمه دوم سال 96 شاهد افتتاح آن خواهیم بود، شهر زرندیه نیز از دیگر اولویت‌های سازمان برای ساخت مرکز درمانی است تا بتوانیم با ساخت این مرکز زمینه خدمات رسانی بخش درمانی مستقیم سازمان تأمین اجتماعی استان را فراهم کنیم.

عدلی با اشاره به درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: با نزدیک به یک‌هزار مرکز درمانی اعم از مراکز خصوصی، سرپایی و دانشگاه علوم پزشکی طرف قرارداد هستیم تا بتوانیم از طریق خرید خدمت خدمات مطلوب‌تری را به بیماران ارائه کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت فرانشیز پرداختی در مراکز درمانی به شش درصد کاهش یافته است، از نظر تخصص استان دارای بنیه قوی برای ارائه خدمات درمانی تخصص است که در کنار فضای فیزیکی در رفع مشکلات سلامت مثمرثمر خواهند بود.

پذیرش ماهانه بیش از یک‌هزار بیمار در بخش MRI  بیمارستان امام خمینی(ره) اراک

وی افزود: از چهار ماه گذشته یک رادیولوژیست مقیم در شهرستان شازند حضور پیدا کرده و با توجه به مشکل کمبود رادیولوژیست که در سطح کشور شاهد هستیم با تمهیدات صورت گرفته که امسال برای سومین سال تربیت رادیولوژیست در دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت می‌گیرد این معضل نیز رفع خواهد شد.

عدلی در ادامه گفت: ماهانه یک‌هزار و 500 هزار بیمار از خدمات دستگاه تصویربرداری MRI بیمارستان تامین اجتماعی بهرهمند می‌شوند و با توجه به حجم مراجعات بالا نوبت‌دهی برای این بخش ماهانه صورت می‌گیرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به بخش سرپایی بیمارستان امام خمینی(ره) اراک گفت: با دریافت مجوزهای لازم بخش سرپایی این بیمارستان در 3 هزار مترمربع احداث خواهد شد که این امکان را فراهممی‌کند که بقه همکف به بخش بستری افزده و پزشک آنکال نیز مستقر شود.

وی تایمن داروی بیماران در این مرکز گفت: تنوع اقلام دارویی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان وجود داشته به طوری که سال گذشته بودجه 90 میلیارد ریالی دارویی از سوی سازمان به مدیریت درمان استان اختصاص یافت، ماهانه 5 میلیارد ریال هزینه داروی بیماران دیابتی مراجعه کننده به مراکز درمانی این سازمان در سطح شهر اراک می‌شود.

عدلی با اشاره به چالش‌های این سازمان گفت: در آینده‌ای نزدیک در بیمارستان اراک و شازند شاهد کمبود تخت بستری خواهیم بود از این‌رو در بیمارستان شهید چمران ساوه 32 تخت بستری به 94 تخت این بیمارستان اضافه کردیم که بخشی از کمبود تخت در این شهرستان را جبران کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر در بیمارستان تامین اجتماعی اراک 164 تخت و در بیمارستان شازند 96 تخت بستری وجود دارد که براساس نوع بیماری موجود در استان نیازمند تخت هستیم که در استان مرکزی در بخش سرطانی نیازمند افزایش تخت هستیم که افزایش تعداد تخت‌های بستری در بیمارستان آیت‌الله خوانساری این مشکلات تا حدی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار