دبیر سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه در گفتگو با «بسیج»:
شهبازی زاده گفت: برجام باعث شده که ما یک مقداری رودربایستی بکنیم و باید توجه داشت این سند تعهدات طرف مقابل است نه سند رودربایستی مسئولین ما لذا دولتمردان به‌ویژه شخص آقای روحانی و آقای ظریف باید با جدیت بیشتری پاسخ طرف مقابل را دهند و آن‌ها را ساکت کنند.
کد خبر: ۸۶۶۵۱۴۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
حسین شهبازی زاده دبیر سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج راجع به کوتاه آمدن و عدم پاسخگویی مناسب در قبال اقدامات امریکا و طرف غربی اظهار داشت: ساختار سیاسی و اقتصادی حاکم بر امریکا تمامیت طلبی و سلطه‌جویی استکباری است و به خاطر همین است که از ابتدا در افواه مردم به‌صورت غیربخشنامه‌ای، غیردستوری و خودجوش شعار "مرگ بر آمریکا" رواج یافت که منظورشان فردبه‌فرد مردم آمریکا نبود، بلکه هدف، همین ساختار سیاسی و اقتصادی حاکم بر آن است.

شهبازی زاده گفت:  اگر بخواهیم برجام یا هر برنامه‎ای که به‌صورت مشترک با آمریکا است، را پیش ببریم باید بدانیم که تصور طرف مقابل نسبت به این برنامه به‌عنوان یک تاکتیک است به این معنا که امریکا روش‌ها و تاکتیک دشمنی خود را نسبت به ایران در این برنامه تغییر می‎دهد.

دبیر سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه عنوان کرد: نگاه دولت تاکنون این بوده که مدتی مذاکره ‎کرده و همه برنامه‎های کشور را معلق‎ و پیشرفت اقتصادی را به بعد موکول کنیم با این توجیه که مشکلات ما به این خاطر است که آن‌ها ما را تحریم کرده‎اند؛ در این نگاه، دولت تمام کارهای خود را مدتی سبک‌تر کنند و همه  دولت خلاصه شود در وزارت خارجه و وزارت خارجه هم در مذاکره خلاصه شود که نگاه درستی نیست.

وی ادامه داد: قدم زدن با طرف مقابل فضا را از حالت دشمنی و عناد خارج می‎کند و به استناد همین موضع نگرفتن‎هایی که چندین بار اتفاق افتاده، شاید مقداری دچار رودربایستی شوند لااقل از طرف ما.

شهبازی زاده در توضیح بیشتر عنوان کرد: اینکه آمریکایی‌ها جرأت پیدا کردند در مورد مسائل نظامی و موشکی ما که مسئله امنیت و استقلال کشور است اظهارنظر کنند به دلیل آفتاب تابان برجام است که آن‌ها را روشن کرده، قبل این جرأت آن را نداشتند اما الان با آزمایشی که انجام دادند و تحریم‎ها، فشارها، تهدیدها جواب داد و تبدیل به برجام شد که رهبری معظم انقلاب فرمودند با این شکل اجرا خسارت محض است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: طرف مقابل به  تعهداتی که داده عمل نکرده است و در خود برجام راه مفر آن را قرار داده است لذا چیزی هم که امضا کرده عمل نخواهد کرد بلکه درخواست‎های جدیدی ازجمله حقوق بشر خواهد داشت.

دبیر سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه در توضیح این مطلب بیان کرد: امریکا که اصلی‌ترین تهدید برای حقوق بشر است در مورد حقوق بشر ایران صحبت می‎کند و از آنجایی مهم‌ترین تهدید نظامی نیز است و در گوشه گوشه جهان سربازهای خود را پیاده و استقلال کشورها را تهدید می‎کند، به خود جرأت می‎دهد که در مورد تسلیحات نظامی ایران و خطر آن کنفرانس برگزار کند که این توهین به ملت ایران است.

شهبازی زاده تاکید کرد: اگر کسی این مطلب را درک کند شرط غیرت آن است که به‌صورت انقلابی جواب دهد؛ به این معنا که وزیر امور خارجه با ابزارهای دیپلماتیک جواب را از زبان مردم به امریکا دهد و اعلام کند مردم ما حق دارد امنیت داشته باشند و موشک‌های ما در منطقه‌ای که اسرائیل وجود دارد حتما باید تجهیز شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: برجام باعث شده که ما یک مقداری رودربایستی بکنیم و باید توجه داشت این سند تعهدات طرف مقابل است نه سند رودربایستی مسئولین ما لذا دولتمردان به‌ویژه  شخص آقای روحانی و آقای ظریف باید با جدیت بیشتری پاسخ طرف مقابل را دهند و آن‌ها را ساکت کنند.
ارسال نظرات