مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان از رونمایی کتاب شعر «هشت هزار» در یادواره تخصصی شعر و دفاع مقدس لنگرود خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۵۰۷۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

کیومرث دولتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به رونمایی کتاب شعر «هشت هزار» در یادواره تخصصی شعر و دفاع مقدس لنگرود اظهار کرد: کتاب هشت هزار، برگزیده اشعار شاعران گیلانی با موضوع اولین کنگره ملی هشت هزار شهید استان است که به همت رسول شریفی تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: شریفی از شاعران پیشکسوت استان و از اساتید بنام و مسئولان بسیج هنرمندان است و به همراه تیمی متخصص مسئولیت گزینش آثار برتر برای درج در این کتاب را بر عهده داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان ادامه داد: طی چند ماه گذشته با انتشار چندین فراخوان از تمام شعرای گیلان خواسته شد تا آثار خود را پیرامون برگزاری نخستین کنگره ملی و درباره شهدای گیلانی به دبیرخانه ارسال کنند.

دولتی با بیان اینکه استقبال از این طرح بسیار چشمگیر بود و شعرای بسیاری در آن شرکت کردند، گفت: پس از بررسی آثار اخذ شده، تیم داوری حدود ۴۰ اثر را به عنوان آثار برتر برگزیدند و در قالب کتاب «هشت هزار» منتشر کردند.

وی این کتاب را هدیه بسیج هنرمندان و شعرای گیلانی به کنگره ملی و شهدای استان قلمداد کرد و افزود: رونمایی از این کتاب هشتم اردیبهشت همزمان با برگزاری یادواره موضوعی شعر و دفاع مقدس با محوریت شاعر گیلانی دکتر رحمدل در لنگرود انجام خواهد گرفت.

دولتی در پایان خاطرنشان کرد: این کتاب با همت ستاد کنگره شهدای گیلان به مرحله چاپ و نشر رسیده است.

ارسال نظرات