خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع):
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع): گفت: افتخار و توفیق ما سبزپوشان این است که یک لحظه به اطاعت از غیر ولی فقیه تن ندادیم، و درس ولایتمداری را از مکتب علی(ع) آموختیم.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۸۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجه الاسلام و المسلمین اکبرپور در جمع بسیجیان و کارکنان ناحیه سپاه خوسف اظهار داشت: مقام علی به قدری بالاست که خداوند مقام امامت را از مقام نبوت در رسالت بالاتر قرار داده است.

وی بیان داشت: اسبق یکی از یاران مولا علی(ع) در ایام آخر عمر ایشان به حضورشان رسید و پرسید شما برترید یا حضرت آدم؟ ایشان فرمودند خودستایی خوب نیست ولی چون پرسیدی جوابت می دهم. حضرت آدم در بهشت متنعم بود ولی به دلیل استفاده از درخت ممنوعه از بهشت اخراج شد ولی من از بسیاری نعمت های مباح و حلال هم استفاده نکردم.

این کارشناس مذهبی عنوان داشت: سوال و جواب حضرت با این صحابه به درازا کشید و دوباره پرسید شما برترید یا نوح نبی؟ امام(ع) پاسخ دادند "وقتی نوح 950 سال دعوت کردند تا مردم ایمان آورند اما حضرت نفرین کرد و تعداد زیادی غرق و هلاک شدند. اما من 25سال در خانه نشستم و خار در چشم و استخوان در گلو بودم ولی هیچ نفرینی نکردم و خدا به نوح پسری داد که بی ایمان بود و هنگام غرق شدن خداوند فرمود او از اهل بیت تو نیست ولی من دو پسر دارم که سرور بهشتیان هستند.

وی ادامه داد: این یار علی(ع) از ایشان پرسید شما برترید یا حضرت موسی؟ و امام پاسخ دادند "وقتی خداوند از موسی دستور گرفت که به سراغ فرعون برود گفت من از فرعون ترس دارم و از مأموریت می ترسم ولی من در شب لیله المبیت که 40 شیر زن بالای سرم بودند و قصد گرفتن جان من را داشتند؛ ترسی به خود راه ندادم".

اکبر پور خاطرنشان کرد: اسبق از حضرت سوال کرد شما بهترید یا عیسی مسیح؟ و ایشان جواب دادند "وقتی حضرت مریم درد زایمان به او دست داد، در بیت المقدس ندا آمد ای مریم از بیت المقدس محل عبادت خارج شو. ولی من مادرم درون مسجد الحرام هنگام گرفتن درد ندا آمد که ای فاطمه بنت اسد به داخل کعبه وارد شو و دستور خروج صادر نشد".

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: از امام علی(ع) سوال شد: شما برترید یا محمد بن عبدالله(ص)؟ حضرت فرمودند "من بنده ای از بندگان خدا و غلام پیامبر خدا(ص) هستم" این یعنی ارادت مرید به مراد، اطاعت از ولی و قبول داشتن یک رهبر به عنوان فرمانده.

اکبرپور با بیان اینکه تا پیامبر(ص) زنده هستند یک خطبه از حضرت علی (ع) وجود ندارد ادامه داد: افتخار ما این است پیرو کسی هستیم که یک لحظه غیر خداپرستی در زندگی او وجود ندارد.

وی عنوان کرد: افتخار و توفیق ما سبز پوشان این است که یک لحظه به اطاعت از غیر ولی فقیه تن ندادیم، مرید ولی فقیه و نائب امام زمان هستیم .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه خوسف افزود: هدف تاسیس سپاه حفظ نظام، انقلاب و ارزش های آن هاست و در وهله اول باید خود حافظ ارزش ها و معیارهای انقلابی باشیم.

وی با اشاره به واقعه کربلا و شهامت حضرت زینب(س) در این واقعه به ولایت مداری ایشان اشاره کردند که شرط ازدواج خود را با عبدالله جعفر عدم جدایی از برادرش اعلام کرد.

  1. انتهای پیام/ 16

ارسال نظرات
پر بیننده ها