امسال دو هزار و 126 نفر در استان کردستان معتکف شدند که 424 از شهرستان سنندج بودند.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۸۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امسال دو هزار و 126 نفر در این استان معتکف شدند.

وی افزود: امسال در مراسم معنوی اعتکاف که از۱۳رجب‌المرجب به مدت سه روز برگزار شد،۴۲۴نفر از سنندج،۱۱۷نفر از کامیاران،یک‌هزار و 5پنجنفر از قروه و۵۸۰نفر از بیجار معتکف شدند.

وی با قدردانی از متولیان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف استان بیان کرد: این مراسم معنوی امسال در۲۱مسجد با حضور۴۰قاری،۱۴۰مبلغ و مبلغه و کارشناسان مذهبی برگزار شد.

وی از رشد۲۵درصدی حضور جوانان و نوجوانان به مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه هر ساله شاهد افزایش حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف هستیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در مراسم اعتکاف امسال، حلقه‌های بصیرتی، حلقه‌های معرفتی، طرح زلال اعتکاف، برگزاری مراسم ولادت امام علی(ع)، برگزاری مراسم شهادت حضرت زینب(س) و قرآئت ادعیه انجام شد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: توزیع بیش از دو هزار بسته فرهنگی و کتاب ادعیه بین معتکفین از دیگر اقداماتی بود که در مراسم معنوی اعتکاف امسال انجام گرفت.

وی در پایان از تمامی ارگان‌هایی که در برگزاری مراسم اعتکاف تبلیغات اسلامی استان را همراهی کردند، قدردانی کرد و گفت: نیروی انتظامی، دفتر نماینده ولی فقیه کردستان، حوزه هنری استان، کانون‌های مداحان، شورای هیئات مذهبی کردستان، حوزه‌های علمیه، هیات امنای مساجد، بسیج و استانداری استان از جمله ارگان‌ها و تشکل‌هایی بودند که در برگزاری هر چه بهتر مراسم معنوی اعتکاف امسال همکاری کردند.

424 نفر در سنندج معتکف شدند

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف در ۳ مکان و ۲ مسجد شهرستان؛ مسجد جامع در دو محل صحن قدیم و جدید و مسجد پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

وی از حضور مسن ترین معتکف با سن ۶۷ سال و خردسال ترین معتکف با سن ۱۱ سال در مراسم امسال اعتکاف شهرستان سنندج خبر داد و گفت: الحمدالله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا به فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری این رویش انقلاب نسبت به سنوات گذشته باشکوه ترین،پررونق ترین و مسمرثمر تر برگزار شد.

وی بیان داشت: ۱۲۴ نفر دانشجو خواهر با همت نهاد رهبری در دانشگاه کردستان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج مراسم اعتکاف را به جا آوردند و ۳۰۰ نفر نیز خواهر و برادر در مسجد جامع سنندج معتکف بودند.

حجت‌الاسلام منتشلو بیان داشت: برنامه های سحری، افطار مناجات،دعا، اذان، اقامه نماز، مداحی و مولودی خوانی،مدیحه سرایی و اعمال فردی معتکفین در معرض دید معتکفین قرار داده شده بود در سه روز ایام اعتکاف این برنامه ها برگزار شد.

وی افزود: با حضور مبلغین توانمند حلقه های بصیرتی،اخلاقی، قرآنی و معرفتی در روز ولادت حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب برگزار شد.

ارسال نظرات