رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان یزد گفت: برخی قصد دارند به بهانه اینکه می‌خواهند شور و شعف انتخاباتی ایجاد کنند، دست به اقدامات خلاف قانون بزنند که باید با اینگونه حرکت‌ها به صورت جدی و سریع برخورد شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۴۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی صبح امروز در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات، هیأت نظارت، شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی و هیأت بازرسی استان اظهار داشت: حساسیت‌های مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه بر کسی پوشیده نیست و نباید اجازه دهیم تعصب‌های شهرستانی، منطقه‌ای و محله‌ای نقطه ضعف یا لکه‌ای به دامن انتخابات بنشاند.

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه مهریز دو نامزد از دو شهرستان بافق و مهریز حضور دارند و نباید اقداماتی انجام شود که این شائبه به وجود آید که عوامل یا دست‌اندرکاران شهرستانی، حمایت خاصی از نماینده‌ای که به منطقه آنها تعلق دارد، می‌کند.

محمدی ادامه داد: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش آرا به هیأت نظارت استان ارسال شد که البته بسیاری از آنها به دلیل نداشتن مستندات کافی اثبات نشد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان یزد افزود: البته استان یزد همواره جزو استان‌های نمونه در برگزاری انتخابات‌های مختلف بوده و در تمام دوره‌های گذشته، سالم‌ترین انتخابات‌ها در استان یزد برگزار شده است.

این مسئول اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری سالم و قانونمند مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مهریز شامل پنج شهرستان اندیشیده شده و در روزهای آینده ناظران شعب اخذ رای در دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده شرکت خواهند کرد.

محمدی افزود: ناظران خبره و بی‌طرفی را از شهرستان یزد علاوه بر ناظران حاضر در این پنج شهرستان به حوزه‌ها اعزام خواهیم کرد تا نظارتی دقیق بر انتخابات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری خوبی که بین هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات وجود دارد، انتخاباتی باشکوه را در دهم اردیبهشت‌ماه شاهد باشیم.

استان یزد دارای 10 شهرستان و چهار حوزه انتخابیه و صاحب چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در دور اول انتخابات، تکلیف سه حوزه انتخابیه روشن شد، اما در یک حوزه انتخابیه شامل پنج شهرستان به دور دوم کشیده شد که دو کاندیدا از این حوزه برای راهیابی به مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

فارس/

ارسال نظرات