جلسه ستاد یادواره 148 شهید دودانگه ساری در زادگاه شهیدان رضایی برگزار شد
اولین جلسه ستاد یادواره شهدای دودانگه ساری در محل یادواره بیست و یکم شهدا، در زادگاه شهیدان رضایی (خرم اباد باکر) تنها روستایی که همه شهیدانش از یک خانواده هستند برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۳۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
خبرگزاری بسیج مازندران، به منظور هماهنگی بیشتر  در برگزاری بیست و یکمین یادواره شهدای دودانگه ساری اعضای ستاد این یادواره  با حضور در زادگاه شهیدان رضایی  برای اقدام و عمل مناسب تبادل نظرکردند.
 در این برنامه سرهنگ ذلیکانی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) دودانگه  گفت:  همه شهدای دودانگه بویژه برادران شهید رضایی از افتخارات ما هستند و  امروز سربلندی دودانگه به داشتن این شهداست و به خود می نازیم که شهدای گرانقدری از این خطه، هدیه نظام اسلامی شدند.
وی برگزاری یادواره شهدا را زنده نگه داشتن یاد و نام شهدایی دانست که کمتر از مجاهدت شهدا نیست و افزود: گرچه  دیر هنگام است اما بالاخره یادواره بیست ویکم شهدای دودانگه در زادگاه شهیدان رضایی برگزار می شود و  در غیاب پدر و مادر فقید این شهیدان می توانیم با برگزاری آن سایر اعضای خانواده این سه شهید اعم از برادران و خواهران بزرگوارشان  را خشنود سازیم و بنوعی تکریم بعمل آوریم.
 ذلیکانی یاداور شد: الحمدالله در سال اقدام و عمل زمینه ای فراهم شد تا با برگزاری یادواره شهدا در زادگاه شهیدان رضایی ضمن قدر دانی و تکریم از خانواده این شهیدان، لاقل توانسته باشیم زحمات قریب به سه دهه رییس ستاد یادواره برادر  رزمنده و پیشکسوت پاسدار حسینعلی رضایی و مدیر کل بنیاد شهید استان برادر جانباز و بسیجی عباسعلی رضایی را قدر بنهیم.
 حسینعلی رضایی مسئول ستاد یادواره شهدای دودانگه نیز در این جلسه  با اشاره به برنامه های متنوع در یادواره و قبل از آن گفت: با هم اندیشی اعضای محترم ستاد مقرر شد به منظور ماندگاری یادواره ها بویزه یادواره بیست ویکم  در زادگاه شهیدان رضایی  همایش بزرگی در سطح شهر ساری برای معرفی شهیدان رضایی از دودانگه  در سطح استان و حتی کشور برگزار شود که در صورت امکان محقق می شود.
 برادر سه شهید رضایی افزود: جمع اوری  زندگی نامه، وصیت نامه، دلنوشته، خاطرات و آثار  این شهیدان و نشر آن در جامعه ، در کنار نامگذاری میدان مرکز بخش بنام شهیدان رضایی، نصب المان شهیدان در منطقه، نصب تلویزیون  در میدان مرکز بخش برای پخش تصاویر، وصایای شهدا و موضوعات فرهنگی از جمله مقدمات برگزاری یادواره شهداست.
مسئول ستاد یادواره شهدای دودانگه اشاره کرد: اجرای مسابقات فرهنگی قبل، حین و بعد از یادواره، اجرای مسابقات ورزشی اعم از فوتبال جام شهدای دودانگه در ساری، پیاده روی خانوادگی، کشتی لوچو و طناب کشی در زمره برنامه ستاد قرار دارد.
وی گفت: یادواره بیست ویکم با محوریت تکریم از خانواده شهداست و موفقیت در برگزاری یادواره مرهون وحدت و یکدلی و اقدام و عمل خالصانه همکاران  و مردم مومن، ولایی و دلداه به فرهنگ ایثار و شهادت است.
اقامه نماز جماعت مغرب و عشا پایان بخش جلسه ستاد یادواره بوده است.
 روستای خرم اباد باکر دودانگه ساری را می توان تنها روستایی  در مازندران و حتی کشور دانست  که شهدایش همگی  از یک خانواده  هستند و شهیدان ایرج، علی و امامقلی در خانواده ای مذهبی و انقلابی همچون سایر برادرانشان( عباسعلی و حسینعلی) در دفاع مقدس به مجاهدت پرداخته و درجه رفیع شهادت نائل گشتند و پیکر پاکشان به دلیل اقضای سکونت شغلی و درسی خانواده در مرکز سوادکوه(پلسفید) تدفین شده است.
 مردم متدین و انقلابی دودانگه به داشتن این خانواده و شهدایش افتخار داشته و از خدا توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس انقلاب اسلامی، فرمانبرداری و تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت آیه الله العظمی خامنه ای و ادامه راه شهدا و ترویج تربیت دینی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت را مسئلت می دارد.
به روح شهدای کربلا، شهدای دفاع مقدس و نظام انقلاب اسلامی، 148 شهید دودانگه بویژه شهیدان رضایی صلوات.

ارسال نظرات
پر بیننده ها