خبرهای داغ:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:

دانشگاه فرهنگیان پیشتاز برگزاری کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها باشد

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان رسالت تربیت شهید مطهری‌های آینده را دارد گفت: این دانشگاه پیشتاز برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها باشد.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۸۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

در آستانه هفته معلم، جلسه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، مسئول مرکز بسیج دانشجویی شهرستان شیراز و مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس با سرپرست حوزه مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان فارس صبح امروز در قالب طرح مسیر همدلی برگزار شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در این نشست بابیان اینکه دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان بانشاط و انگیزه‌ای خوب در راستای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، بر ارج نهادن به جایگاه اساتید و معلمان تأکید کرد و اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی متعهد و بادانش در دهه چهارم انقلاب وظیفه سنگین و مهمی بوده که بر دوش معلمان است.

اسماعیل قزل‌سفلی افزود: یکی از مهم‌ترین کارویژه دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی است که بتواند در دوره استمرار و استکمال جمهوری اسلامی، نظام را یاری کند که در این راستا دانشگاه فرهنگیان رسالتی ویژه دارد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در مبحث آموزش عالی رسالتی مهم دارد چراکه انسان‌هایی تربیت می‌کند که به‌طور مستقیم در تربیت نیروی انسانی جامعه و نسل‌های آینده نقش دارند.

قزل‌سفلی بابیان اینکه معلمان و دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان ادامه‌دهنده راه شهید مطهری باشند، به ویژگی‌های این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف دانشگاه فرهنگیان این است که می‌تواند شهید مطهری‌های آینده را تربیت کند، ازاین‌رو اهمیت بسیاری دارد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس یکی از زنگ‌خطرهای انقلاب را بی‌تفاوتی جوان‌های دانشگاهی نسبت به مسائل برشمرد و تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم کرد که دانشجویان نسبت به مسائل روز، فرهنگی، سیاسی و... آگاه شده تا در سرنوشت کشور خود سهیم شوند و دانشگاه فرهنگیان با تسهیل این مسیر برای دانشجویان، باید پیشتاز برگزاری کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها باشد.

قزل‌سفلی بابیان اینکه دلباختگان و دلسوزان انقلاب اسلامی، خود را برای انقلاب هزینه کنند ادامه داد: دانشگاه‌ها برای آگاهی سیاسی و جریان‌شناسی سیاسی دانشجویان، زمینه را فراهم کنند و محیط تضارب آرا به وجود آورند و به ایجاد بستر عقلانیت در جامعه دانشگاهی کمک کنند.

وی با تقدیر از مسئولان دانشگاه‌های فرهنگیان استان فارس به دلیل تلاش‌ در مسیر گسترش علم و دانش در سطح جامعه به‌ویژه همکاری با بسیج دانشجویی، از نحوه برگزاری مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز ابراز رضایت کرد و ادامه داد: این برنامه باشکوه و در شان شهدا برگزار شد و شور و اشتیاق مثال‌زدنی بین دانشجویان فرهنگیان حاکم بود.

در ادامه این جلسه سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: پایه‌های دانشگاه فرهنگیان را باید تقویت و از تضعیف آن جلوگیری کرد.

شهربانو حقیقت بابیان اینکه حضور شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز برکات بسیاری را برای این دانشگاه و دانشجویان آن داشته است افزود: خاک‌سپاری دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در این دانشگاه فضای معنوی خاصی را در آن ایجاد کرده است.

حقیقت اضافه کرد: سعی می‌کنیم که المان قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز تا پایان سال جاری احداث شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار