مشاوره‌حقوقی رایگان در دفاتر اسناد رسمی استان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دفاتر اسناد رسمی در سطح استان مشاوره رایگان حقوقی به مردم ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۵۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

سعید محوری گفت :کاداستر برای کشورهای در حال توسعه بسیار مهم بوده و نماد توسعه پایدار تلقی می‌شود، اظهار داشت: کاداستر شامل یک توصیف جغرافیای از محدوده زمین، منابع و مالک آن منابع و ارزش زمین است.

وی افزود: سیستم صحیح کاداستر و ثبت زمین و حقوق آن پایه اساسی یک درک واقعی از وضعیت ملکی و در نتیجه مبنای طرح‌ریزی جهت اقدام برای اصلاح زمین در یک کشور است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن کاداستر در کشور اکثر پرونده‌های قضایی در این باره حل و فصل می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت به صورت کامل نمی‌داند که کدام یک از املاک شخصی و کدام یک متعلق به دولت است، اما با اجرای کاداستر این مهم به‌راحتی تحقق می‌یابد.

محوری از مردم و سازمان‌های استان نیز خواست در این زمینه اقدام کنند و بیان کرد: اجرای کاداستر در تسریع در صدور پروانه‌های ساخت و استعلام‌‎های ملکی نیز مفید و موثر است.

مدیرکل ثبت اسناد کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ارائه مشاوره حقوقی رایگان در دفاتر اسناد رسمی در استان خبر داد و در این زمینه گفت: سردفتران قبل از اینکه در دفاتر اسناد رسمی، سندی را تنظیم کنند، در خصوص ملک و سند مربوطه به مردم مشاوره رایگان می‌دهند.

محوری افزود: سردفتران اسناد رسمی استان همچنین در خصوص مسائل دیگر در راستای مبانی حقوقی در حیطه کاری خود به مردم مشاوره می‌دهند که در حقیقت با این کار دانش چند ساله خود را به صورت رایگان در اختیار مردم ‌می‌گذارند.

وی بیان کرد: بیشترین آسیبی که مردم در طول زندگی می‌بینند ناشی از عدم اطلاع از قوانین است که طرح مشاوره رایگان در استان توسط سردفتران اسناد رسمی می‌تواند در زمینه افزایش آگاهی مردم بسیار سودمند باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار