حمیدرضا خصوصی ثانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج:
سیاست وزارت نفت افزایش تولید است چراکه باید میزان تولیدات و تعداد بشکه های نفت را به حداکثر برسانیم و بازار را به روز های قبل از تحریم برگردانیم.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۵۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

حمیدرضا خصوصی ثانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال که دیپلماسی انرژی در مواجه با نفت ارزان چه کارهایی انجام داده، اظهار داشت: دیپلماسی انرژی ما با قدرت رو به جلو می رود اما مخالفت ها به قدری شدید است که راهی به جایی نمی برد. عربستان آگاهانه با کشور ما مبارزه می کند و قیمت نفت را پایین آورده و تولید را افزایش داده است. آمریکا هم در راس مبارزه با ایران، به کمک عربستان پرداخته است.

وی افزود: سیاست وزارت نفت افزایش تولید است چراکه باید میزان تولیدات و تعداد بشکه های نفت را به حداکثر برسانیم و بازار را به روز های قبل از تحریم برگردانیم.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حرف آقای زنگنه در مورد موثر بودن اقدامات وزارتخانه برای ارزان‌تر نشدن نفت صحیح است یا خیر گفت: افزایش تولید ما تاثیری بر قیمت ندارد زیرا فقط ایران در جهان تولید کننده نفت نیست. اوپک، کشور های حاشیه خلیج فارس، روسیه و کشور های دیگری هم صادرکننده نفت هستند و در حال حاضر بیش از حد نیاز جهان، نفت تولید می کنند. معنای حرف آقای زنگنه اشاره به کشورهایی بوده که نفت را بیش از حد تولید کردند و متخلفند و آن ها باید تولیدات خود را کاهش دهند.

ارسال نظرات