فرمانده نیروی دریایی سپاه در یزد:

آمریکا می‌داند ضرر اقدام نظامی علیه ایران بیشتر از سودش است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید براینکه بودجه نظامی آمریکا به تنهایی معادل بودجه نظامی کل دنیا است، گفت: سال‌های طولانی است که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که اقدام نظامی علیه انقلاب اسلامی ایران ضرر و زیان بسیار بیشتری از سود آن دارد.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۰۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سردار علی فدوی شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه‌های یزد، با اشاره به اینکه استکبار برای منافع خود به کشورهای مختلف حمله می‌کند، اظهار داشت: استکبار بررسی می‌کند که اگر به کشوری حمله کند، هزینه آن بیشتر است یا منافعش و اگر هزینه بیشتر از منافع بود، این کار را انجام نمی‌دهد.

وی افزود: سال‌های طولانی است که آمریکایی‌ها در هر حساب و کتابی به این نتیجه رسیدند که اقدام نظامی علیه انقلاب اسلامی ایران ضرر و زیان بسیار بیشتری از سود آن دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ‌بیان کرد: این موضوع در ادبیات سیاسی دنیا به این صورت بیان می‌شود که چنین کشوری که اگر به آن حمله شود و ضرر و زیان از منافع بیشتر باشد، دارای قدرت بازدارنده است. این در حالی است که راجع به اصل دعوا کسی شک و تردید ندارد و این مشخص است که بین انقلاب اسلامی ایران و آمریکایی‌ها دعوا وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه منشأ این دعوا آمریکایی‌ها هستند، گفت: اقدام‌کننده اولیه غیر‌نظامی در این دعوا جمهوری اسلامی است و حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی را با مبارزات سال 42 آغاز کرد و با ریشه‌کن کردن نظام طاغوت که بر مبنای کلام حق بود، دشمنی با آمریکا آغاز شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران‌ با تاکید بر‌اینکه اقدامات امام و مردم ایران به وسیله تیغ نبود، گفت: امام خمینی (ره) به هیچ عنوان پیش از انقلاب به کسی اجازه ندادند که دست به ترور بزنند و با وجود اینکه مقامات مهم آمریکایی هم در ایران بودند، اما امام(ره) به هیچ کس اجازه ترور ندادند.

فدوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در پاسخ به این اقدام امام(ره) با کلام و منطق به مبارزه برنخواستند بلکه با تیغ و تیر دست به مبارزه زدند به همین دلیل منشأ مبارزه با تیر "آمریکایی‌ها" بودند.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی افراد بعضی اوقات به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی هرچه مشکل و دعوا وجود دارد ما منشأ آن هستیم و مقصر ما هستیم، در حالی که آن‌ها اقدام می‌کنند و برحسب تکلیفی که خدا، وجدان و غیرت مشخص کرده ما به دفاع می‌پردازیم.

انقلاب اسلامی ایران تنها به دفاع در برابر تهاجمات آمریکا در عرصه‌های مختلف پرداخته است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران‌ دفاع را امری بسیار بدیهی دانست و گفت: نه تنها در کشور و نظامی که مبنای آن خدا و پیامبر هستند بلکه در نظام بشری منطق حکم می‌کند که از خود در برابر تهاجمات دفاع صورت گیرد. نکته مهم در این رابطه این است که هر بار که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران اقدام کرده‌اند، بیش از پیش نسبت به توانمندی‌ها و قدرت دفاعی ایران اطلاع پیدا کرده‌اند و همین موضوع هم سبب شده که ما به توانِ بازدارندگی برسیم.

وی افزود: ماهیت ما اگر حق و باطلی شد، به فرموده خداوند که در قرآن کریم به صراحت آمده، حق و باطل در یک جا جمع نمی‌شوند مگر اینکه دو اتفاق بیافتد و یا نظام باطل باید روال باطلش را رها کرده و همانند نظام حق شود و یا برعکس این موضوع اتفاق بیفتد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: اگر نظام حق و باطل هر کدام برقرار باشند و بر اصول خود پایبند بمانند، مطمئناً این دو نمی‌توانند در کنار هم قرار گیرند.

جبهه باطل توان تحمل جبهه حق را ندارد

فدوی تصریح کرد: اگر دعوای انقلاب اسلامی ایران و آمریکایی‌ها از جنس حق و باطلی نبود و هر ماهیتی که می‌خواست داشته باشد، ما از سال 57 تا به الآن به تفاهم با آمریکایی‌ها رسیده بودیم ولی چون حق و باطل است، با بالا و پایین‌کردن مسائل نمی‌توان به توافق دست پیدا کند؛ با وجود اینکه این موضوع وجود دارد و دشمنی آمریکا با ایران همچنان وجود دارد، اما اقدام نظامی تاکنون علیه ملت ایران پس از جنگ تحمیلی صورت نگرفته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه باطل هیچ‌گاه نمی‌تواند حق را تحمل کند، گفت: اگر آمریکایی‌ها بتوانند تا امشب مطمئن باشند که می‌توانند کاری کنند که انقلاب اسلامی نباشد، بدون شک به فردا صبح کارشان را علیه انقلاب موکول نمی‌کنند.

فدوی این موضوع را خصلت و ماهیت این دعوا دانست و افزود: سال‌ها این دعوا وجود دارد ولی آمریکایی‌ها جرئت حمله ندارند و به جای اینکه سراغ انقلاب بیایند، به سراغ کسانی رفته که می‌گویند این‌ها را انقلاب اسلامی و سپاه ایجاد کرده است.

جنگ 33 روزه شکست 100 درصدی رژیم صهیونیستی و آمریکا بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ‌با اشاره به اینکه کل کشور لبنان مساحت کمی دارد، گفت: صهیونیست‌ها که با پشتیبانی آمریکا و اروپایی‌ها وارد ‌جنگ شده بودند، تنها به یک قسمت کوچکی که محل تجمع شیعیان و حزب‌الله بود با تمام توان خود حمله کردند اما حتی یک سرباز صهیونیست نتوانست دستش را به آب‌های رودخانه آن‌جا برساند.

فدوی ادامه داد: در این جنگ حوادثی پیش آمد و اسرائیلی‌ها 100 درصد شروط حزب‌الله را پذیرفتند و یک شکست سنگین را در 33 روز متحمل شدند و پیروزی 100درصدی مقتدرانه‌ای برای حزب‌الله رقم خورد.

وی با بیان اینکه در جنگ‌های چند روزه فلسطین هم این اتفاق افتاد و در یمن هم همین موضوع در حال رخ دادن است، گفت: در سوریه فکر می‌کردند که در مدت یک هفته بساط بشار را جمع می‌کنند و علت آن هم این بود که مقایسه کردند، دیدند نظام سوریه با نظام مصر هیچ تناسبی از لحاظ قدرت، جمعیت و سایر موارد ندارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران‌ گفت: نظام مبارک در 20 روز جمع شد و آنها گفتند مبارکی که در مدت 20 روز سقوط کرد، پس سوریه که ضعیف‌تر است ظرف یک هفته سقوط می‌کند و با همین بررسی به جنگ سوریه وارد شدند. الآن 5 سال و چند ماه از آن زمان گذشته و نتوانستند هیچ کاری کنند و حتی به صورت رسمی اعلام کردند که ما به این دلیل نتوانستیم در سوریه پیروز شویم که ایران از سوریه حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در داخل ایران هم همین حالت وجود دارد، گفت: آمریکایی‌ها مواردی همچون پیشرفت موشکی و نظامی و هسته‌ای و این موارد را به خوبی درک می‌کنند اما یک سری چیزها را اصلاً نمی‌توانند بفهمند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها خدا و امدادهای الهی را اصلاً نمی‌توانند بفهمند و خداوند در محاسبات آنها اصلاً جایی ندارد، نه تنها در آمریکا بلکه در فلسفه سیاسی غرب قرن‌هاست که دانشمندان بسیاری در غرب در کتاب‌ها و برنامه‌های خود، خدا و پیامبر و ائمه را نداشته‌اند.

فدوی ادامه داد: آنها نمی‌توانند بفهمند که خدا را بین جبهه ما و خودشان چطور بفهمند و محاسبه کنند که بر اساس این محاسبات به برنامه‌ریزی بپردازند اما در مقابل یک سری چیزها را می‌فهمند و در محاسباتشان می‌توانند بیاورند که یکی از این موارد قدرت است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قدرت را خوب می‌فهمند، گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند چون زور ما بیشتر از دیگران است، همه دنیا مجبور هستند که از ما تمکین کنند، این حرف، حرفِ صریح آمریکایی‌هاست و ادای دیپلماسی نیست بلکه آن‌ها می‌گویند که قدرت ما در همه پارامترهای قدرتی دنیا بیشتر از همه کشورها است.

بودجه نظامی آمریکا معادل بودجه نظامی کل دنیا است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه بر حسب ظاهر هم این ادعا درست است، ادامه داد: یکی از گواهان این مدعا این است که بودجه نظامی آمریکا به تنهایی معادل بودجه نظامی کل دنیا است.

وی تحقق وعده خدا را قطعی دانست و گفت: این وعده شرط دارد که باید بندگان خدا به آن عمل کنند، در طول 37 سال گذشته این روال برقرار بوده و مردم ایران به این شرط که ایمان واقعی به خداست، عمل کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی گفت: دروغ اثر وضعی دارد و در همین دنیا اثر آن دیده می‌شود، چون آمریکایی‌ها مدام به مردم خودشان و مردم دنیا از ایران و پاسداران بد می‌گویند، نتیجه اثر وضعی آن بر خودشان دیده می‌شود؛ یکی از اثرات وضعی این دروغ‌ها این است که وقتی نیروهای آمریکایی لباس پاسداران را می‌بینند، دستشان را به نشانه تسلیم بالا می‌برند.

ارسال نظرات