نماینده ولی فقیه دراستان یزد با اشاره به اینکه سبک فعالیتهای اقتصادی کشور نیازمند بازنگری است، گفت: نوآوری و خلاقیت در صنعت نساجی یزد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۶۶۴۷۹۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد، هفته کارگر را به جامعه کارگری کشور تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم خداوند به همه جامعه توفیق دهد که با کار، تلاش و جدیت، زمینه موفقیت کشور را فراهم کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: کسانی که مسئولیتی در هر سطحی بر عهده دارند باید تلاش و کوشش کنیم تا برنامه‌ها و کارهایمان را بروز کنیم به این معنا که همانند دنیا که به سمت جلو حرکت می‌کند، ما هم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که همپای دنیا و بلکه جلوتر پیش برویم.

ناصری تصریح کرد: اگر بخواهیم عقب بمانیم به معنای این است که محتاج دیگران می‌شویم و باید از ثمره دست آنها بخواهیم بهره‌گیری کنیم، آنها هم بهره‌گیری به طور معمول انجام نمی‌دهند و سعی در برده‌کشی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در روایات داریم مومن از کاری که می‌خواهد انجام دهد آزاد است اما در یک چیز آزاد نیست و آن این است که بخواهد برای خود ذلت بخرد، اختیار مومن در این زمینه دست خودش نیست و نمی‌تواند خود را ذلیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: خداوند می‌فرماید من شما را خلق کردم و عزتها برای من است و شما هم چون بنده من هستی، پس باید عزت داشته باشید.

امام جمعه یزد با بیان این مطلب که کسب عزت در مسائل معنوی با اطاعت و بندگی خدا محقق می‌شود و در مسائل مادی با تلاش و کوشش محقق می‌شود، ادامه داد:

ناصری تصریح کرد: کارگری که کنار دستگاهی در حال کار است اگر هر دفعه‌ای که ماشین با مشکل مواجه می‌شود و تعمیرکار شروع به تعمیر آن می‌کند دقت لازم را به خرج دهد، می‌تواند بعد از چند مورد کار با این دستگاه، تعمیرات آن را فرا گرفته و حتی بعد از مدتی، مشابه آن و یا بهتر از آن را تولید نماید.

وی عزت انسان در زمینه اقتصادی را به نوآوری و ابتکار دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان اقتصاد، صنعت و کار باید همه به فکر این مسئله باشند و بتوانند موضوع کار و کارگری، اشتغال، پیشرفت و صنعت و همه مسائل دیگر را به وسیله نوآوری و ابتکار رفع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به مشکلات صنایع نساجی اشاره کرد و گفت: الان مردم همان نیازهای قبل را در زمینه لباس و پارچه دارند ولی اینکه صنایع نساجی ما با مشکل مواجه شده‌اند این است که نوآوری نداشته‌ایم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: ما همچنان از دستگاه‌های قدیمی خود و با مدلهای قدیمی پارچه تولید می‌کردیم اما توجه نداشتیم که مردم دیگر آن پارچه‌های قدیمی را نمی‌خواهند و به پارچه‌های با مدلها و جنس جدید تمایل پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه وقتی کسی وام با سود 30 درصد برای تولید می‌گیرد باید جنس را با سود حداقل 40 درصد بفروشد، گفت: این موضوع سبب گران فروشی می‌شود و مطمئنا مردم توان خرید جنس تولید شده در داخل را ندارند پس باید سبک اقتصادی کشور را تغییر دهیم که هم نوآوری داشته باشیم و هم برای تولیدات ضروری به سود کم اکتفا کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه برخی علت رکود صنایع نساجی را ورود اجناس چینی و ترکیه‌ای به بازار می‌دانند، گفت: چرا باید ما اجازه دهیم که شرکتهای ترکیه‌ای و چینی بتوانند جای تولیدات ما را در بازار ایران بگیرند، این نشان می‌دهد که عملکرد ما خوب نبوده است.

وی گفت: ما باید دستگاه‌هایمان را درست کنیم و پیشرفت کنیم، این مسئله که در تجارت و صنعت ما بلا هست و باید به رفع آن فکر کنیم این است که همه به دنبال سود بیشتر هستند.

امام جمعه یزد افزود: اگر به دنبال سود متعادل باشیم مشکلی نیست ولی متاسفانه سود محور بودن اقتصاد ما سبب ایجاد مشکلات فراوانی شده است.

ارسال نظرات