در پنجمین روز از هفته سلامت خانواده بزرگ سلامت استان زنجان با نماینده و لی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۶۴۷۲۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در دیدار با خانواده بزرگ سلامت استان زنجان به اهمیت سلامت جسمی را برای فعالیت در حوزه‌های دیگر تاکید کرد و گفت: سلامت جسمی همه امور زندگی و سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خاتمی با یادآوری وضعیت بهداشت و درمان استان در گذشته و وضعیت کنونی افزود: مقایسه گذشته و امروز به افسانه شبیه است تا واقعیت اما الان با وجود دانشگاه علوم پزشکی فعال و قابل مطرح، شبیه معجزه است .

وی اظهار کرد: وضعیت کنونی استان به لحاظ توسعه‌یافتگی در حوزه بهداشت و درمان جای بسی مباهات دارد هر چند تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

امام جمعه زنجان گفت : بعد از اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مراجعات مردمی که در مورد هزینه‌های درمانی بود کاهش داشته و مشخص است که این طرح در این بخش موفق عمل کرده است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اصل پیشگیری بر درمان افزود: درمان هزینه بالائی دارد و تبعات بسیاری نیز بر فرد تحمیل میکند.

وی با اشاره به عیادت از بیماران در بیمارستانها در بعد از اجرای طرح تحول از دسترسی به بسیاری امکانات و تجهیزات که موجب رضایتمندی و رفاه بیماران را فراهم نموده ستودنی دانست .

امام جمعه زنجان با تاکید بر کار بردی نمودن برنامه‌های آموزشی قبل از ازدواج گفت : این مشاوره ها از تولد بیماران ژنتیکی پیشگیری میکند .

آیت‌الله خاتمی به اقدامات قابل توجه انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره و تاکید کرد: برخی از این اقدامات از جمله تولد کودکان که در مرکز ناباروری دانشگاه متولد شده‌اند باید بیشتر به مردم معرفی شوند.

وی با حمایت از فعالیت بخش خصوصی در حوزه درمان افزود: نقطه قوت حوزه درمان استان زنجان حضور قابل توجه خیرین در این بخش است وی تصریح کرد : روحیه کمک به دیگران که از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود ووموجب تقویت انجمن‌های خیریه استان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با وظیفه سنگین و طاقت فرسای شغل پرستاری ادامه داد: باید به قشر پرستار به عنوان پردردسرترین شغل در مواجهه با بیمار بیشتر توجه شود.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان هفته سلامت را فرصتی برای تقدیر و تشکر از بزرگان و مسئولینی دانست که همراه و همیار دانشگاه در حوزه سلامت بودند و گفت: همچنین هفته سلامت فرصتی برای بازبینی و به بحث گذاشته شدن مسائل حوزه سلامت است و فرصت خوبی برای عرضه موضوعات این بخش به جامعه در راستای توجه عمومی محسوب می‌شود و نیز فرصتی است برای حمایت طلبی از مسئولین و دست اندر کاران اجرائی کشور برای بهینه سازی اقدامات سلامت است

دکتر بیگلری با اشاره به هفته سلامت و نامگذاری امسال به عنوان بیماری دیابت افزود: بیماری دیابت بیماری است پرهزینه برای بیمار و جامعه که حدود 350 هزار نفر به بیماری دیابت در جهان مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: این بیماری عوارض بسیاری از جمله قطع عضو، و کاهش کیفیت زندگی را دربردارد.

دکتر بیگلری خاطر نشان ساخت: با پیشگیری و در نهایت کنترل بیماری می‌توان ضمن کاهش هزینه‌ها به ارتقای کیفیت زندگی بیماران هم کمک شایان توجهی کرد.

وی عادت دادن ذائقه نوزادان و تغذیه درست را از راه‌کارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت برشمرد و تاکید کرد: هفته سلامت فرصت مغتنمی برای پرداختن به این بیماری به شمار می‌رود.

دکتر بیگلری در ادامه به اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر در این دانشگاه اشاره و تاکید کرد: تعامل موجود در بین مسئولان استان و وزارتخانه منافع قابل توجهی را عاید این دانشگاه و مردم استان کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: به انتخاب دانشگاه علوم پزشکی به عنوان رتبه یک در صیانت از حقوق شهروندی طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این دانشگاه طی مدت زمان اجرای طرح تحول سلامت بیش از 100 مرکز بهداشتی و 500 خانه بهداشت را بازسازی و یا احداث کرده است.

وی به بازسازی‌های انجام شده در 9 بیمارستان فعال استان زنجان اشاره و تاکید کرد: طی این مدت اعتبار قابل توجهی در بخش‌های مختلف درمانی و آموزشی از جمله تامین تجهیزات هزینه شده است.

دکتر بیگلری رئیس دانشگاه هلوم پزشکی زنجان گفت : داتشگاه درکمتراز 29 سال به عنوان دانشگاه تیپ یک و جزو 10 قطب پزشکی کشور انتخاب شده و این افتخار بزرگی برای سلامت استان محسوب میشود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر فراتر از حد انتظار بودن اقدامات انجام شده در حوزه سلامت طی چند سال اخیر ابراز کرد: دانشگاه برنامه‌هایی را برای ایمن سازی در این حوزه تدوین و عملیاتی می‌کند.وی به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در استان نیز اشاره کردو افزود : دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو سه دانشگاه در کشور است که به اهداف مقرر در این طرح رسیده است.

در ادامه این دیدار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تاکید بر لزوم شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای داشتن رهبری بصیر در پیگیری و ارائه راه‌حل برای حل مشکلات تأکید و گفت: ایشان با تشخیص به موقع لزوم ایجاد امنیت در حوزه سلامت را تشخیص و ابلاغ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی افزود: دولت مستقر ارتقای سلامت جامعه و امنیت آن را جزو سه اولویت نخست خود قرار داده است.

وی به شخصیت آرام بخشی نماینده ولی فقیه در استان بر جو موجود اشاره و ابراز کرد: این روحیه در ایجاد امنیت روانی جامعه بسیار تاثیرگذار است.

شیرمحمدی بر تعامل موجود در بین مسئولان سیاسی و معنوی استان تاکید کرد و ادامه داد: بی شک این تعامل و خصوصیت‌های اخلاقی رئیس دانشگاه برای استان برکت آور بوده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تأکید بر اینکه بسیاری از خصوصیات رئیس دانشگاه نه به دلیل ضرورت شغلی بلکه ناشی از خصلت‌های اخلاقی وی است، افزود: این خصلت‌ها مانع از بروز هر گونه تنش و اختلالی در مجموعه دانشگاه شده و به ارتقای موقعیت آن کمک کرده است.

شیرمحمدی به ارتقای موقعیت و رتبه دانشگاه علوم پزشکی در وزارتخانه متبوع اشاره و تشریح کرد: این ارتقا بیش از هر چیز مرهون بنیه اخلاق گرایی حاکم بر سطح مدیریت آن است.

ارسال نظرات