نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»:
نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: اگر این طب در مسیر درست خود قرار گیرد و پزشکان با تخصص طب سنتی علمی تربیت شوند از بسیاری آسیب ها جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۴۶۲۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

عبدالرحمان رستمیان نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: تعداد بسیاری دانشکده طب سنتی در ایران وجود دارد که در علمی کردن این طب نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: دانشکده های طب سنتی پزشکان زیادی را می گیرد و تخصص طب سنتی تربیت می کند این حرکت خوبی است چراکه بعضی افراد در بیرون طب سنتی را تبلیغ می کنند اما در حقیقت طب سنتی نیست و فقط به فکر سود و تجارت بوده و ممکن است بدون مطالعه، مدرک و سواد دارو تجویز کنند و در نهایت جایگاه طب را از بین می برند در صورتی که اگر این طب در مسیر درست خود قرار گیرد و پزشکان با تخصص طب سنتی علمی تربیت شوند از بسیاری آسیب ها جلوگیری خواهد شد.

نماینده مردم دامغان خاطر نشان کرد: طب نوین و طب سنتی مکمل هم هستند حتی بعضی اوقات طب گیاهی می تواند با روش ساده تر نتیجه خوبی دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جا دارد که در طب سنتی تحقیق بیشتری کرده و از آن سود ببریم کشور ما تنوع جغرافیایی و اقلیمی خوبی داشته و این یک فرصت است که با گیاهان دارویی کار کنیم.

ارسال نظرات