اعتماد به فروشندگان کالا و در اختيار قرار دادن رمز کارت عابربانک براي خيلي از خريداران دردسرساز شده است. اين‌ روزها بسياري از کلاهبرداران با کپي‌کردن کارت‌هاي عابربانک مشتريان به حساب آنها دستبرد مي‌زنند.
کد خبر: ۸۶۶۴۵۹۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، کپي‌برداري از کارت عابر صاحبان حساب به وسيله تراشه‌اي به نام اسکيمر مدتي ‌است که منجر به شکل‌گيري پرونده‌هايي در محاکم پليس و قضايي شده است.

بررسي‌ها حکايت از اين دارد که مشخصات کارت عابربانک مالباختگان هنگام خريد با کارتخوان‌هاي فروشگاه‌ها يا برداشت پول از عابربانک‌ها توسط تراشه اسکيمر که مجرمان داخل دستگاه جاسازي کرده‌اند کپي‌برداري شده و مجرمان با به دست آوردن اين مشخصات در فرصت مناسب اقدام به خالي کردن حساب بانکي افراد مي‌کنند.
 
هرچند درباره اين شيوه سرقت پليس هشدارهايي داده است و از مردم خواسته هنگام خريد از فروشگاه‌ها رمز کارت خود را در اختيار فروشندگان قرار ندهند، اما عملاً پليس تاکنون هيچ برخوردي با فروشندگاني که دستگاه عابر خود را در پشت ميز قرار مي‌دهند و از مشتريان درخواست رمز مي‌کنند، نکرده است.

يکي از مالباختگاني که چند روز قبل به همين روش از حسابش سرقت شد به خبرنگار ما گفت: ساعت 23 و 25 دقيقه شامگاه جمعه در خانه‌ام مشغول استراحت بودم که پيامکي از بانک به گوشي‌ام فرستاده شد.
 
وقتي پيامک را باز کردم، نوشته شده بود مبلغ 200 هزار تومان از حسابم برداشت شده است. يک لحظه شوک عجيبي به من وارد شد و احتمال دادم که کارت‌عابرم سرقت شده باشد به همين دليل به سرعت سراغ کيفم رفتم، اما کارت عابربانکم داخل کيف بود.

وقتي با يکي از دوستانم تلفني مشورت کردم به من گفت که احتمالاً کارت عابرم کپي شد و سارق با به دست آوردن مشخصات حسابم پول‌هايم را سرقت کرده است.

بلافاصله پول‌هاي حسابم را به صورت اينترنتي به حساب بانک ديگرم منتقل کردم و صبح روز بعد وقتي به بانک رفتم، متوجه شدم اين مقدار پول از يک باجه عابربانک برداشت شده است.

وي ادامه داد: پس از اين به اداره پليس رفتم و شکايت کردم. به مأمور پليس گفتم که روز قبل از حادثه براي خريد به مغازه‌اي رفتم و پس از خريد پول آن را نقداً به فروشنده دادم، اما فروشنده اصرار داشت که بايد کارت بکشم و از گرفتن پول نقد خودداري کرد و مدعي بود که حساب و کتابش به هم مي‌ريزد به همين دليل مجبور شدم کارتم را به او بدهم و از آنجايي که دستگاه کارتخوانش پشت ميزش بود، مجبور شدم رمز کارتم را در اختيارش قرار دهم.

وي در پايان گفت: وقتي از حسابم سرقت شد تازه علت اصرار فروشنده براي استفاده از کارت عابربانک را فهميدم. در حال حاضر شکايت من طرح شده است و مراحل قانوني را طي مي‌کند.
ارسال نظرات