گفت‌وگوی «بسیج» با سید رضا اکرمی؛

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: حتی اگر طرف مقابل، توافق برجام را نقض کند ما باید به تعهدات خود عمل کنیم!

سید رضا اکرمی خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) در صلح با معاویه چگونه برخورد کرد؟ معاویه گفت که من صلح نامه را قبول ندارم اما امام مجتبی نقض عهد نکردند و نگفتند حالا که تو قبول نداری من هم قبول ندارم؛ ما هم باید در برابر نقض برجام اینگونه عمل کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۴۵۳۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: دشمن قبل از برجام ایران هراسی را در جهان سر زبان ها انداخته بود و می گفت که ایران به دنبال بمب اتم است.

وی ادامه داد: در برجام این نکته اثبات شد که ایران به دنبال بمب اتم نبوده است و بعد از انعطاف ایران و همراهی کشورهای 1+5 قطعنامه های گذشته را علیه جمهوری اسلامی لغو کردند.

اکرمی افزود: بعضی از آقایان می گویند که ما برجام را نمی خواهیم و برجام برای ما هیچ فایده ای نداشته است، خب پس باید به این آقایان بگوییم که هزینه نبودن برجام را خودتان باید بپردازید.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آیا تحریم هایی که طی 37 سال بر جمهوری اسلامی تحمیل شده است باید در این سه ماه حل شود؟ هر عقل سلیمی می داند که نمی شود تحریم های سی و چند ساله به یکباره از بین برود و این که همه تحریم ها از بین برود عاقلانه نیست!

اکرمی در عین حال گفت: آمریکایی ها تعهداتشان را در اجرای برجام انجام نداده اند و ما باید تحمل کنیم و صبر داشته باشیم.

وی افزود: ما با دنیا اتمام حجت کردیم که به دنبال بمب اتم نیستیم و طرف مقابل است که بهانه جویی می کند.

اکرمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر طرف مقابل با هر بهانه ای ایران را تحریم کند، این نقض برجام است، حال باید رفتار متقابل ایران چگونه باشد اظهار داشت: ما که با سلمان و ابوذر مواجه نیستیم، ما با معاویه و ابوسفیان مواجه هستیم؛ حضرت رسول در صلح حدیبیه چگونه با ابوسفیان برخورد کرد، ما هم باید اینگونه باشیم؛ امام حسن(ع) در صلح با معاویه چگونه برخورد کرد؟ معاویه گفت که من صلح نامه را قبول ندارم اما امام مجتبی نقض عهد نکردند و نگفتند حالا که تو قبول نداری من هم قبول ندارم؛ ما هم باید در برابر نقض برجام اینگونه عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مردم نتایج برجام را در زندگیشان حس نمی کنند و رئیس کل بانک مرکزی گفت که برجام برای ما هیچ منفعت اقتصادی نداشت، گفت: آقای سیف گفتند که ما ال سی باز می کنیم اما آمریکا اجازه نمی دهد پس این مشکل متوجه آمریکاست نه برجام! می گویید چه کنیم؟ برگردیم به گذشته؟ بنده تا حالا 10 فایده برای نتایج برجام روی کاغذ نوشته ام و آقای سیف گفت که برجام از نظر پولی و بانکی و اقتصادی هیچ بوده است اما بعد روانی برجام کاملا قوی است.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۴:۵۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینها اگر امریکا با کشور وراد جنگ هم شود باز می گویند ماباید به برجام پایبند باشیم
ناشناس
۱۶:۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
غیرت ؟؟؟؟
رمضانعلی گلستانی
۱۷:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
جناب آقای اکرامی واقعا فکر کرده اند که در موضع امام حسن علیه السلام قرار گرفته اند یا نه مدیران بالا دستی ایشان درچنین جایگاهی قراردارند ! بجز رهبر عزیز انقلاب کدامیک از دولتمردان ما راه امام حسن علیه السلام را تا کنون رفته اند که این هم را به آن سیره عمل نمایند ؟!