بسیج گزارش می دهد/

زمانی برای عرشی شدن فرشیان/حضور پررنگ جوانان بسیجی صومعه‌سرا در مراسم اعتکاف

اعتکاف زمانی برای عرشی شدن فرشیان است که جوانان بسیج صومعه‌سرا حضور پررنگی در این مراسم معنوی داشتند.
کد خبر: ۸۶۶۴۵۱۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، ایام البیض روزهای انس با خدا است و سنت معنوی اعتکاف میعادگاه انسان و معبودش، در این روزها مسلمانان بسیاری خانه خدا را برای تقرب به پروردگار انتخاب کردند تا از زرق و برق و بدی‌های دنیوی دور شده و نور الهی در دل آن‌ها روشن شود.

زمان، زمان طنازی برای یکتا پروردگار هستی‌بخش است. فرصتی برای جلب نظر. پرواز فرشیان به ورای عرش، زمانی برای عرشی شدن فرشیان.

اعتکاف فرصتی است برای رسیدن به تقرب الهی و زمانی برای تجمیع همه خوبی‌ها به طلب رسیدن به عرش الهی.

مردانی پاک با شور جوانی و میهمانانی به بزرگی بخشش خدای متعال، در ساعاتی که به انتهای سه روز اعتکاف و گوشه‌نشینی شیرین و جاودانه در مساجد باقی بود میهمانان پاک سفره بی‌انتهای کرامت باری‌تعالی برای بهره‌برداری از این آخرین ساعات میهمانی در تکاپو و تلاش بودند.

شور و شوق بی نظیر بسیجیان و سایر معتکفین و  انس بیشتر میان آنان و قرآن به خوبی قابل مشاهده بود طوری که گاهی اشک برخی از معتکفین نقطه قوتی برای اصلاح او تلقی می شد.


اینها دنبال کنندگان راه همان جوانانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس، دلاورمردی ها و جانفشانی ها از خود نشان دادند و با نثار خون خود ذره ای از خاک این سرزمین را به دست دشمن ندادند.

نسل جوانی که در این دنیای پرهیاهو و مملو از زمینه های گناه، خود را به خانه خدا می رساند و سه شبانه روز در آن  معتکف می شود و با خدای خود راز و نیاز می کند.
وقتی به میانشان می‌روی، حلاوتی را احساس می‌کنی بی‌پایان و رؤیاگونه؛ معرفتی عظیم و درخششی خیره‌کننده، گویی در نور استحمام کرده و با عطر بهشتی خود را آراییده‌اند.

بعضي از جوانان به تنهايي در گوشه اي از مسجد در حال خواندن ادعيه يا قرآن كريم بودند، برخي هم گروهي تشكيل داده بودند و با يكديگر دعا مي‌خواندند.

ابوذر خوشبخت، یکی از معتکفین بسیجی با بیان اینکه جوانان یکی از برکات نظام و انقلاب و بازوی ولایت می باشند، اظهار کرد: همین جوانان بودند که با اقتدا به رهبر کبیر انقلاب اسلامی رشادت های زیادی را در هشت سال دفاع مقدس به ارمغان آوردند و گره های زیادی را باز کردند.

وی افزود: معتقد است مراسم اعتکاف یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که در قالب آن می‌توان فضاهای معنوی مفید و ارزنده‌ای را برای عموم مردم جامعه و به ویژه جوانان فراهم کرد.


این جوان معتکف صومعه سرایی با بیان اینکه اعتکاف بسیجیان صومعه سرا برای اولین بار در مسجد ولیعصر عربان برگزار شده است، گفت: جوانان بسیجی از این مراسم معنوی استقبال چشم گیری داشته اند.


یکی دیگر از معتکفین تصریح کرد: اعتکاف کرامات واثرات بسیار ثمربخشی در بین معتکفین دارد؛ بطوری که بسیاری از جوانان معتکف بعد از اتمام این سه روز، تصمیم‌های مهم و نتیجه بخشی در زندگی خود می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد:حضور و شرکت در مراسم معنوی اعتکاف برای نسل جوان از اساسی‌ترین راه‌های مبارزه با عرفان‌های کاذب است و در مراسم اعتکاف باید معتکفین را با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا و راه‌های ارتباط بهتر و مؤثرتر با اهل بیت(ع) را به آنها آموخت.

گزارش : مائده فلاحتکار ضیابری

ارسال نظرات
آخرین اخبار