رقابت دو کاندید اصلاح طلب و اصولگرای تربت حیدریه در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم

دو کاندیدای جبهه اصولگرایان و اعتدال شهرستان تربت حیدریه در دوم انتخابات، برای کرسی نمایندگی مجلس دهم با هم به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۶۶۴۵۱۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مردم شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با خلق حماسه ۷۵ درصدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۷ اسفند سال گذشته در تعیین سرنوشت خود حضور یافتند، اما هیچ یک از کاندیداها نتوانستند حداقل ۲۵ درصد از آرای ماخوذه صحیح را بدست آورند و لذا انتخابات این حوزه انتخابیه بین دو کاندیدای اصولگرا و اعتدال به مرحله دوم موکول شد.

در دور اول انتخابات ۲۵ کاندیدا با هم به رقابت پرداختند که در نهایت سعید باستانی و ابوالقاسم خسروی به ترتیب نمایندگان جبهه اعتدال و اصولگرا با کسب بیشترین آرا و به دلیل عدم کسب حداقل آرا باید جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری بار دیگر به رقابت بپردازند و تکلیف تنها کرسی باقیمانده خراسان رضوی در بهارستان مشخص شود. اما مهترین رسالت رسانه ها و دستگاههای اجرائی منطقه در این مدت باقیمانده، فراخوان و دعوت مردم به مشارکت عمومی در انتخابات است و لذا با توجه به اینکه کار رسانه ای بزرگی به مانند انتخابات ۷ اسفند نخواهیم داشت، بنابراین همه باید تلاش کنند تا مردم مانند دور اول حضوری حداکثری داشته باشند.

در دور اول انتخابات مردم حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با حضور ۱۷۳ هزار نفری حماسه ۷۵ درصدی را خلق کردند و به نمایندگان دلخواه خود رای دادند، اما در این مرحله از انتخابات تنها دو کاندیدا به رقابت می پردازند.

مسئله دوم در این مرحله از انتخابات و یا هر انتخاباتی دیگر انتخاب نمایندگانی اصلح و دلسوز به نظام و پایبند به اهداف و آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی است و مردم باید شخصی را انتخاب کنند که ضمن ولایتمداری، کارآمد باشد.

مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در دهم ارديبهشت ماه جاري برگزار مي شود. ۱۳۶نامزد در ۵۵ حوزه انتخابیه در ۱۰ اردیبهشت امسال به رقابت می‌پردازند تا تکلیف ۶۸ کرسی باقی مانده مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

حوزه انتخابیه تربت حیدریه با جمعیت ۳۵۰ هزار نفری و حدود ۲۳۰ هزار واجد الشرایط رای؛ شامل شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه است که اکنون دو کاندیدای جبهه اصولگرایان و اعتدال برای تنها کرسی نمایندگی مجلس با هم به رقابت می پردازند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار