خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد

بی‌تعهدی ریشه مشکلات موجود در جامعه و اقتصاد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه بی‌تعهدی ریشه مشکلات موجود است، گفت: متعهد کردن افراد و دین‌داری تنها راه‌حل علاج مشکلات ما در جامعه و اقتصاد است.
کد خبر: ۸۶۶۴۵۰۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی امروز در دیدار با جمعی از کارگران همدان و کارمندان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بی‌تعهدی ریشه مشکلات موجود است، اظهار داشت: مشکلات در همه عرصه‌ها وجود داشته و تنها به حوزه تولیدی و وضعیت کارگران اختصاص ندارد، اگرچه تبعیض‌ها و تضییع حقوق در دنیای کارگران بیش از سایر حوزه‌ها‌ست، اما همه آحاد جامعه از این مشکلات رنج می‌برند.

وی با تأکید بر لزوم بررسی ریشه‌ای مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات باید آن‌ها را جداگانه مورد بررسی قرار داده و راه علاج هریک را پیدا کنیم در این صورت مشکلات به تدریج برطرف خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اظهار تأسف از عملکرد برخی تولیدکنندگان در حوزه اقتصادی گفت: متأسفانه در وضعیت کنونی هر کس تنها به منافع شخصی و سود خود فکر می‌کند به همین دلیل نیز میزان تعهد در نهادها و جامعه کاهش پیدا کرده است و اگر هر فرد دارای تعهد الهی باشد آن موقع دیگر شخص تنها به خود فکر نکرده و دیگران و جامعه خود را نیز در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علاج مشکلات اقتصادی جامعه ایجاد تعهد در افراد هست، تصریح کرد: نهادینه شدن ایثار در بین انسان‌ها از آن دست مباحثی است که ثمرات بسیاری برای جامعه دارد چراکه با ترویج ایثار و مقدم شمردن دیگران بر خود، دیگر کارفرمایی در حق کارگر خود ظلم نکرده و کارگری هم از کمیت و کیفیت کار خود نمی‌کاهد.

محمدی طمع افراد برای کسب سود بیشتر را از عمده مشکلات جامعه برشمرد و افزود: قاچاق کالا، بی‌تعهدی در افراد مسئول، طمع افراد سرمایه‌گذار برای کسب سود و در نتیجه تولید محصول بی‌کیفیت، اشتغال برخی افراد ناکارآمد در ادارات دولتی را از آن دست مشکلاتی است که تبدیل به گره کوری شده که کسی گویی توانایی باز کردن آن را ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: متعهد کردن افراد و دین‌داری تنها راه‌حل علاج مشکلات ما در جامعه و اقتصاد است چراکه در صورت داشتن تعهد دینی افراد خود را در مقابل خداوند متعال مسئول دیده و با تلاش جهت کسب روزی حلال، دیگر شاهد این قبیل مشکلات در اقتصاد، حوزه مدیریتی و جامعه نخواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار