رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سیزم آسیا، مصوبات اجلاس کشورهای آسیایی عضو سیزم را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۶۴۴۸۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، مهر علی باران چشمه رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چهارمین اجلاس کشورهای آسیایی عضو سیزم به میزبانی کشور اندونزی با حضور نمایندگان 20 کشور در شهر بالی برگزار شد و کشورهای شرکت کننده بر احیا و گسترش ورزش نظامیان جهان در قاره آسیا تاکید کردند.

باران چشمه که به عنوان رئیس سیزم آسیا، ریاست این اجلاس را بر عهده داشت، در ادامه با اشاره به مصوبات این اجلاس افزود: مقرر شد برای گسترش سیزم، تلاش شود کشورهای آسیایی که عضو سیزم نیستند به عضویت این نهاد در بیایند و در این رابطه کشورهایی مانند ژاپن، سنگاپور، میانمار، ترکمنستان و ... کشورهایی هستند که قرار است رایزنی با آنها برای عضویت در سیزم صورت بگیرد تا سیزم در قاره آسیا توسعه پیدا کند.

رئیس سیزم آسیا با بیان اینکه کشورهای آسیایی در سه سال آینده میزبان مسابقات مهمی در رقابت های نظامیان جهان هستند، از اجماع برای همکاری با میزبانان آسیایی جهت برگزاری باشکوه این مسابقات در قاره آسیا خبر داد و اظهار داشت: کشور چین به عنوان میزبان هفتمین دوره المپیک نظامیان جهان سیزم در سال 2019 انتخاب شده و در این اجلاس قرار شد که دیگر کشورهای آسیایی عضو سیزم با همکاری با چین، در برگزاری این رقابت ها مشارکت فعالی داشته باشند.

باران چشمه افزود: همچنین کشور اندونزی سال آینده میزبان سومین دوره مسابقات دانشجویان دانشگاه های نظامی جهان است و قرار شد که تیم های آسیایی در این رقابت ها که در 8 رشته ورزشی برگزار می شود، حضور فعالی داشته باشند.علاوه بر این سال 2018 عمان میزبان مسابقات فوتبال نظامیان جهان است و تصمیم گرفته شد که تیم های ایران، قطر، بحرین و سوریه به عنوان نمایندگان آسیا در این مسابقات به دبیرخانه سیزم جهانی معرفی شوند و در صورت انصراف هر یک از این کشورها، تیم عربستان جایگزین خواهد شد.

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح تلاش برای کسب کرسی های مختلف در دبیرخانه سیزم جهانی را از دیگر مصوبات اجلاس اندونزی برشمرد و خاطر نشان کرد: کشورهای آسیایی کمترین سهم را در پست های مختلف در سیزم جهانی دارند و به همین دلیل در این اجلاس بر تلاش برای کسب پست های بیشتر و حضور پررنگ تر آسیایی ها در تصمیماتی که برای ورزش نظامیان جهان گرفته می شود، تاکید شد.

رئیس سیزم آسیا در ادامه به برگزاری هفتاد و یکمین مجمع ورز نظامیان جهان سیزم در کشور استونی اشاره کرد و گفت: مجمع جهانی سیزم از دوشنبه 6 اردیبهشت به میزبانی کشور استونی برگزار می شود و از ایران هم من به عنوان رئیس سیزم آسیا و آقای دکتر نفرزاده به عنوان دبیر سیزم ایران حضور خواهند داشت. در این مجمع قرار است درباره المپیک 2019 نظامیان جهان، بودجه سیزم در سال 2017 و آخرین اقدامات صورت گرفته جهت توسعه ورزش نظامیان در سطح دنیا، بحث و تبادل نظر شود.

باران چشمه همچنین به برگزاری نشست کشورهای آسیایی عضو سیزم در حاشیه مجمع جهانی اشاره کرد و افزود: انتخاب هئیت رئیسه سیزم آسیا، تعیین میزبان سال آینده اجلاس کشورهای آسیایی سیزم و بررسی وضعیت میزبانان آسیایی مسابقات پیش رو از جمله مباحثی خواهد بود که در این نشست مطرح خواهد شد.
ارسال نظرات