خبرهای داغ:
برای نخستین بار در کشور

قرارداد راه‌اندازی کارخانه تولید برق از زباله‌های شهری ارومیه به امضا رسید

قرارداد راه‌اندازی کارخانه تولید برق از زباله‌های شهری ارومیه برای نخستین بار در کشور با حضور شهردار ارومیه و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در محل دفتر شهردار ارومیه به امضا رسید.
کد خبر: ۸۶۶۴۴۴۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری به روش سوزاندن زباله‌های خشک و تر با هم به صورت B.O.T و با فناوری شرکت اوشاتاز آلمان با ظرفیت سوزاندن 650 تن زباله در روز بعد از امضای قرارداد وارد فاز اجرایی می‌شود.

سینان بلال اوغلو مدیر شرکت YILMAZER کشور ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با بیان اینکه کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری ارومیه برای نخستین بار به صورت سوزاندن زباله خشک و تر با هم در کشور در ارومیه راه‌اندازی می‌شود افزود: در سایر روش‌های تولید برق از پسماندهای شهری زباله خشک و تر از هم تفکیک می‌شوند، اما در کارخانه در دست ساخت ارومیه، زباله‌های تر و خشک با هم در تولید برق سوزانده می‌شوند.

وی با اعلام اینکه کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری توان تولید 20 مگاوات برق در ساعت از سوختن زباله را دارد اظهار کرد: ظرفیت خط یک کارخانه تولید انرژی از 650 تن زباله تولیدی در روز است که با افزایش جمیعت ارومیه و به دنبال آن افزایش میزان زباله‌های تولیدی، خط دو کارخانه نیز وارد فاز اجرایی می‌شود.

بلال‌اوغلو با بیان اینکه اعتبار راه‌اندازی کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری ارومیه به صورت سرمایه‌گذاری در حدود 98 میلیون یورو یعنی معادل 350 میلیارد تومان است گفت: این کارخانه تا دو سال آینده پس از طی مراحل آماده‌سازی و تجهیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به نحوه سوزاندن زباله‌های خشک و تر در کنار هم برای تولید برق بیان کرد: در تجهیزات این کارخانه از گاز طبیعی برای سوزاندن زباله‌تر استفاده می‌شود.

مدیر شرکت کشور ترکیه با بیان اینکه کارخانه تولید برق از پسماندهای شهری هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند، گفت: گازهای خروجی با استانداردهای روز اروپا است و به صورت لحظه به لحظه توسط محیط زیست رصد می‌شود .

وی با بیان اینکه از شیرابه‌های زباله نیز در تولید دوده استفاده می‌شود، بیان کرد: دودهای تولید شده نیز در کارخانه‌های آسفالت و لاستیک‌سازی مورد استفاده قرار گرفته و نیز در هر 100 تن زباله تولیدی 2 تا 5/2 تن خاکستر وجود دارد که این خاکستر به صورت فیلتر بسته‌بندی و دفع می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار