جای خالی هنرمندان یزدی در صحنه سلامت یزد!

بی سلیقگی که با حضور وزیر بهداشت در یزد رقم خورد

متاسفانه در یزد علیرغم وجود هنرمندان توانمند و مطرح صحنه در کشور با حضور وزیر بهداشت در یزد و برگزاری همایش سلامت، جامعه هنری یزد شاهد بد سلیقگی یا بهتر بگوییم بی سلیقگی مسئولان این همایش بودند.
کد خبر: ۸۶۶۴۴۱۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدهنر؛ اگر روزگاری در شهر یا استانی بنای یک همایش ملی یا استانی گذاشته شود سعی بر آن می شود تا با بومی کردن مراسم استعدادها و ظرفیت های آن استان به نمایش گذاشته شود و تا حد امکان برای معرفی ظرفیت های هنری هنرمندان بومی پای کار بیایند.

شاید اگر در استان دیگری بجز یزد از این گلایه شود که چرا در همایش های مهم از هنرمندان و ظرفیت های هنری بومی استفاده نمی شود این موضوع در ذهن متبلور شود که می خواهند به این بهانه هنرمندان شهر خود را مطرح کنند.

اما متاسفانه در یزد علیرغم وجود هنرمندان توانمند ومطرح صحنه در کشور با حضور وزیر بهداشت در یزد و برگزاری همایش سلامت، جامعه هنری یزد شاهد بد سلیقگی یا بهتر بگوییم بی سلیقگی مسئولان این همایش بودند.

شاید مخاطب در وهله اول با دیدن تصاویر این همایش و اجرای افرادی چون «علی ضیاء» به عنوان یک مجری مطرح تلویزیون در ذهن خود این اقدام را تحسین کند و این همایش در ظاهر همایش دهان پرکنی جلوه داده شود اما با کمی تأمل حقیقت دیگری نمایان می شود که زیبنده جامعه هنری یزد نیست.

بر فرض خیال اگر در هر رشته هنری دیگری یزد با قحطی و فقدان روبرو باشد که نیست، با درخشش هنرمندان یزدی در ششمین جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه همه فهمیدند که یزد شهر هنرخیز و مستعدی در برگزاری همایش ها و اجرای صحنه ای است.

با وجود مجریان و هنرمندان کم نظیر و بی نظیر استان یزد جای سؤال بود که چطور مسئولان برگزاری همایش سلامت با چشم پوشی از این همه ظرفیت هنری یزد برای برگزاری یک مراسم دهان پر کن دست به دامن هنرمندان غیر بومی با هزینه هنگفت! شدند.

این بی سلیقگی در سکوت و غفلت مسئولان فرهنگی یزد در حالی رخ داد که عده ای همچنان به ادعای دلسوزی از هنر! هر روز برای دریافت مجوز کنسرت، پشت در اداره ارشاد استان درخواست به دست، صف کشیده اند!

و در آخر اینکه؛ همایش بامجری کشوری و هزینه ای هنگفت پر محتوا نمی شود بلکه اصل نتیجه همایش و بهایی است که به مردم و هنرمندان داده می شود و می طلبد مسئولان یزد با کمی تدبیر، ارزش بیشتری برای جامعه هنری یزد قائل باشند و بدانند جامعه هنری یزد نه تنها زبانزد کشور هستند بلکه به عنوان چهره محبوب شناخته می شود و غفلت در این خصوص مهر بی سلیقگی بر پیشانی برگزارکنندگان چنین همایش هایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار