نشریات زنجیره‌ای یا حامی دولت خط مشابهی را علیه منتقدان در پیش گرفته و مدعی‌اند که منتقدان به بزرگ کردن آمریکا و تحقیر جبهه خودی اهتمام دارند.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۷۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰



خبرگزاری بسیج مازندران، روزنامه آفتاب یزد از قول فیاض زاهد نوشت: دلواپسان با بزرگ کردن آمریکا به دنبال تحقیر دولت هستند.

وی درباره سخنان رئیس‌جمهور در سمنان مبنی بر اینکه «عده‌ای به دنبال آن هستند تا در جریان برجام بگویند آمریکا پیروز است و ایران شکست خورده و اینکه به نظر شما چه می‌شود که عده‌ای به دنبال القای پیروزی آمریکا هستند و چرا می‌خواهند به چنین هدفی دست یابند؟» می‌گوید: اینها بقایای همان دلواپسانی هستند که (آمریکا) را ابرقدرت مطلق می‌دانند. جامعه جهان را تک‌قطبی می‌شناسند و امروز با بزرگ و پررنگ کردن نقش آمریکا در این منازعه، درصدد تحقیر دولت هستند.

آنچه ما در رفتار تندروها شاهد هستیم، این است که آنها به قیمت تحقیر رئیس‌جمهور ایران و تحقیر دولتمردان جمهوری اسلامی، حاضر به برتری جلوه دادن دشمن خارجی خودشان در آمریکا هستند و این کار جز خیانت و توهین به منافع ملی ایران معنای دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

روزنامه دولتی ایران هم از قول حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب نوشت: برخی منتقدان دولت معلوم نیست چرا تا این اندازه آمریکا را بزرگ می‌کنند چنین آمریکا زدگی و نشان دادن این که همه چیز در آمریکاست نشانه سوء برداشت آنهاست. منتقدان هر روز آمریکا را بزرگ‌نمایی می‌کنند و بزرگ جلوه می‌دهند.

این قبیل فضاسازی‌ها از سوی رئیس‌جمهور و برخی مدعیان حمایت از دولت در حالی است که آقای روحانی خود پیشگام در بزرگ‌نمایی آمریکا بود از جمله آنجاها که گفت:
- آمریکا کدخداست در حالی که اروپایی‌ها آقا اجازه هستند.
- تا مشکل تحریم‌‌ها حل نشود، مشکل آب خوردن و هوا و شغل حل نمی‌شود.

نفر دومی که برخلاف منطق امام و رهبری و خلاف واقعیت‌های مسلم، به بزرگ‌نمایی آمریکا پرداخت و موجب گستاخی دشمن شد، آقای هاشمی رفسنجانی است که مدعی بود «(در نامه محرمانه به امام) نوشتم که آمریکا ابرقدرت بزرگ دنیاست و وضع فعلی که مذاکره و رابطه نداشته باشیم، قابل تداوم نیست»، «مذاکره با آمریکا یک خط‌شکنی و تابوشکنی بزرگ بود» و...

همچنین برخی حامیان افراطی دولت مدعی شدند همه مشکلات زیر سر عدم مذاکره با آمریکاست و پس از توافق برجام (تیرماه) هوا خوب شده و بارندگی‌ها بیشتر شده است!!

این در حالی است که در منطق موفق انقلاب اسلامی - مشروط به وفادار ماندن به آرمان‌ها و شعارهای اصیل مانند استقلال و خودکفایی و همت و مجاهدت ملی در این زمینه‌ - آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها