کد خبر: ۸۶۶۴۳۶۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

یاداشت /سعید برنجی

نماز اول وقت

قطعا برای بسیاری از ما این سوال پیش می آمده که چه مسائلی زندگی جوانان مدافع حرم را متفاوت از دیگر نسل های شان کرده است. اینکه آنها در اخلاق ورفتارشان چه مواردی را مدنظر قرار می دهند که وجودشان را پاک وهدفشان را خدایی می کند؟ شاید سوال خیلی از ما باشد . شهیدان مدافع حرم در دنیای پر زرق و برق و پرهیاهوی امروز الگوهایی بدون ادعا هستند که در سبک زندگی هر کدام شان هزاران نکته نهفته است . این جوانان با پشت کردن به تمام مسائل دنیوی و مادی تنها به هدف غایی و نهایی در زندگی شان فکر کرده اند و چنان در رسیدن به آن غرق شده اند که دیگر هیچ مانعی جلودارشان نیست . اما شهدای مدافع حرم برای رسیدن به این مرتبه و رتبه در زندگی شان چه کرده اند؟ چه مسیری را در زندگی شان پیموده اند که امروز مقام والای شهید را یدک می کشند؟ مرورزندگی هر کدام از این شهیدان ما را بیشتر و بهتر متوجه دلیل تمایز این شهیدان از دیگر اقشار  جامعه می کند.

هنگامی که پای صحبت های اعضای خانواده وآشنایان شهیدان مدافع حرم مینشینیم یک کلید واژه مهم بار ها تکرار می شود:(( نماز اول وقت ونماز شب)) اهمیت دادن به نماز اول وقت  وعشق ورزیدن به عبادت معبود چنان روح ،جان وروان این جوانان را زلال کرده که انها به نماز همچون چشمه ای گوار نگاه کرده اند که هیچ گاه از خواندنش سیراب نمی شوند.

اگر بخواهیم نمونه های دیگری از عبادتها وخلوص نیت در زندگی شهیدان مدافع حرم پیدا کنیم به تعداد بیشتری خواهیم رسید. نماز،روزه،مبارزه،جهاد و در نهایت شهادت رمز موفقیت این مردان مبارز است. رسول گرامی اسلام در حدیثی درباره اهمیت نماز شب می فرماید((آخر شب برای تهجد(نماز شب) نزد من محبوب تراز آغاز آن است.زیرا خداوند می فرماید:((پرهیزگاران در سحرگاهان استغفار می کنند.))

شهیدان مدافع حرم به خوبی و به درستی اهمیت این حدیث را دریافته اند و از شب برای خلوص و تزکیه نفس استفاده کرده اند. این دقیقا همان کاری است که همه مردان بزرگ خدا در طول تاریخ انجام داده اند و حالا این شهیدان نشان می دهند کلید درستی و پاکی در دنیای امروز همان راه پیشینیان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار