رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: آمریکا می‌خواهد به برخی افراد که دل‌خوش به او هستند این پیام را دهد که کار از دست شما دررفته و دیگر کاری نمی‌توانید انجام دهید و درست در زمانی که ما در حال مذاکره هستیم علیه ما اقدام انجام می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۵۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص مصادره 2میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران توسط دادگاه عالی آمریکا اظهار داشت: این اقدام مصداق دزدی است.

بصیری بابیان این ضرب‌المثل که مالی را از یک مال‌باخته‌ای بردند و هرکسی با تعابیر مختلف مال‌باخته را مقصر دانست که آن فرد گفت: گویا همه تقصیرها به گردن من است و همه مقصرند به‌جز دزد، ادامه داد: براین اساس به نظر می‌رسد که همه در کشور بابت این مصادره مقصرند و به‌جز امریکا دنبال هر متهمی می‌گردند؛ برخی از وابستگان حزبی، گروهی و قبیله‌گردهای داخل کشور ما نیز حاضرند برای رأی آوردن و تبرئه خودشان آمریکا را تبرئه کنند و منافع ملی و باورهای مردم  را زیر پا بگذارند؛ ازین رو امریکا را خوب جلوه می‌دهند و دنبال مقصر اصلی در داخل  کشور می‌گردند تا او را پیدا کنند.

وی ادامه داد: گستاخی امریکا در طول تاریخ قدرت دیگری نسبت به همه دنیا بیشتر بوده و هرجا توانسته گستاخی خود را بیشتر کرده است؛ تعجب ما از گستاخی امریکا نیست چراکه کار دشمن گستاخی و دشمنی است تعجب ما از کسانی است که به‌جای دراز کردن انگشت اتهام به سمت دولت دزد و غارتگر بین‌المللی به سمت نیروهای داخلی دراز می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه در توضیح بیشتر افزود: برخی از رسانه‌های نیز که وابستگی قبیله‌ای شدیدی به این طیف دارند هم منافع مالی و حزبی‌شان توسط آن‌ها تامین می‌شود، درست در روزی که آمریکا دو میلیارد دلار از پول مردم این کشور و باکمال وقاحت می دزدد، حواس آن‌ها به گشت ارشاد نیروی انتظامی در سطح شهر تهران است.
 
بصیری در ادامه تاکید کرد: ازین رو بیش از آنکه نگران رفتار آمریکا باشیم باید نگران غضنفرهای داخلی در حوزه مناسبات بین‌المللی و کسانی باشیم که به‌جای اینکه نوک پیکان حملات خود را به سمت دزد بگیرند به سمت خودی‌ها گرفتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در امریکا گفت: آمریکا می‌خواهد به برخی افراد که دل‌خوش به او هستند این پیام را دهد که کار از دست شما دررفته و دیگر کاری نمی‌توانید انجام دهید و برای اینکه نشان دهد دست برتر را در حوزه مذاکرات دارد و ایران هم راه بازگشتی ندارد، درست در زمانی که ما در حال مذاکره هستیم علیه ما اقدام انجام می‌دهد یعنی دقیقا درزمانی که مذاکره‌کننده ارشد وزیر امور خارجه ما در امریکا صحبت می‌کند اموال ایران مصادره می‌شود.

بصیری در ادامه عنوان کرد: اگر این اقدام در داخل کشور بین دو جناح می‌افتاد، مشاهده می‎کردیم که چه برداشت‌هایی از آن کرده و چطور به هم حمله می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه در خاتمه خاطر نشان کرد: به همه خوش‌بینانی که به امریکا دل‌خوش کرده‌اند صراحتا اعلام می‌کنم اوضاع از این بهتر نخواهد شد فریب امریکا را نخورید؛ چراکه امریکا برای دوستی پای خود را لای درب مذاکره گذاشته و می‌خواهد به هر نحوی در مذاکره را باز نگه دارد.
ارسال نظرات