مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان:
171 شهید گلگون کفن از استان زنجان در عملیات های فتح خرمشهر تقدیم شد، که این امر نشان دهنده نقش تاثیرگذار رزمندگان زنجانی در عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۳۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: برنامه های گرامیداشت سوم خرداد همزمان با سراسر کشور در استان زنجان برگزار می شود.

علی مهدیخانی افزود: از دوم تا چهارم خرداد ماه سال جاری برنامه های گرامیداشت روز سوم خرداد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن دوم خرداد با ایام نیمه شعبان،سربازان گمنام و خانواده های شهدا و ایثارگر تجلیل می شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی را از مهمترین برنامه های روز سوم خرداد عنوان کرد و گفت: به مناسبت چهارم خرداد به عنوان روز دزفول، برنامه های ویژه ای نیز در این روز برگزار می شود.

مهدیخانی سخنرانی مسئولان قبل از خطبه های نماز جمعه و افتتاح و بهره برداری از طرح های متناسب با حوزه ایثار و شهادت را از برنامه های گرامیداشت سوم خرداد عنوان کرد و اظهار داشت: به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس و آذین بندی ادارات و مدارس از دیگر برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر پس از 22 روز عملیات با اجرای عملیات بیت المقدس آزاد شد، تصریح کرد: در واقع فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دوران دفاع مقدس محسوب می شود.

این مسئول با بیان اینکه در این عملیات 5 هزار و 500 کیلومتر از خاک میهن عزیز آزاد شد، ادامه داد: 20 هزار اسیر عراقی به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه فتح خرمشهر ناکامی دشمنان را افزایش داد، افزود: با اجرای این عملیات، نقشه صدام برای اشغال کشور با شکست مواجه شد.

مهدیخانی با اشاره به تقدیم 171 شهید گلگون کفن از استان زنجان در این عملیات، گفت: این امر نشان دهنده نقش تاثیرگذار رزمندگان زنجانی در عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس است.

ارسال نظرات