دیدار مسئولین حوزه سلامت استان زنجان با استاندار

در چهارمین روز از هفته سلامت، مسئولین حوزه سلامت استان با استاندار زنجان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۲۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این دیدار صمیمی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال 94، گفت: در سال 94 دانشگاه علوم پزشکی زنجان دستاوردهای عظیمی را کسب کرده است.

دکتر علیرضا بیگلری افزود: دانشگاهی که 29 سال قبل توسط مرحوم احمد مهدوی با تاسیس دانشکده پزشکی پایه‌گذاری شد، با موفقیت‌های چشم‌گیری که در شاخص‌های مختلف از جمله آموزش، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و غذا و دارو کسب کرده، اکنون جزء دانشگاه‌های تیپ یک کشور در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و یکی از 10 مناطق آمایش علوم پزشکی کشور است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت تحت عنایت و توجه وزیر بهداشت و حمایت‌های استاندار و امام جمعه زنجان، امکانات و تجهیزات قابل‌توجهی در حوزه سلامت استان وارد شده، که بی‌سابقه بوده است و ظرفیت‌های جدیدی در خدمت‌رسانی به مردم در استان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن تشکر از همدلی و حمایت‌های استاندار زنجان، گفت: در دانشگاه نیز همکاران با همدلی و درایت موجب پیشبرد برنامه و تحقق اهداف دانشگاه شده‌اند.

همچنین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان نیز در ادامه، یکی از ملزومات کشور برای حفظ امنیت را سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه همدلی و هم‌زبانی برای اجرای طرح تحول سلامت بین مسئولان سطوح عالی استان بی‌نظیر بود.

حجت الاسلام شیرمحمدی افزود: همین همدلی و هم‌زبانی، یک جریان قوی را ایجاد کرد که این همدلی بدون حاشیه استان زنجان، قابل چشم‌پوشی نیست، چراکه توانسته است زمینه را برای فعالیت‌های بی‌نظیر مراکز درمانی فراهم کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه مردم زنجان از عملکرد مسئولان در مراکز درمانی و خدمات ارائه ‌شده رضایت دارند و همین تکیه بر حداقل‌ها است که منتج به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

همچنین در ادامه، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر این‌که اجرای طرح تحول سلامت، کاری جهادی و انقلابی بود، گفت: تلاش و زحمت تک‌تک فعالان عرصه سلامت توانست استان زنجان را به یکی از قطب‌های مستقل اجرای طرح تبدیل کند.

مهندس حمیدرضا شهبازی افزود: خوشبختانه اتفاقاتی که در راستای اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان‌های زنجان رخ داد، بی‌نظیر بود و شاید بسیاری از این اتفاقات، چندین سال در حد یک آرزو باقی مانده بود.

همچنین استاندار زنجان نیز بااشاره به این‌که برخی دستاوردهای حوزه سلامت مورد استفاده کشورهای دیگر نیز قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بحث سلامت، گسترده است و در این خصوص دستگاه‌های دیگر نیز همچون دانشگاه علوم‌پزشکی مسئول هستند.

مهندس جمشید انصاری افزود: با توجه به توفیقات فراگیر و قابل توجه در حوزه سلامت کشور و بالا بودن میزان رضایت‌مندی از عملکرد وزارت بهداشت، خوشبختانه در خصوص دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز دغدغه کمی وجود دارد.

استاندار زنجان باتاکید بر اینکه در حوزه آگاهی بخشی مردمی نیاز فرهنگی و اجتماعی وجود دارد، گفت: اکثر مردم در حوزه سلامت و بهداشت خود را صاحب‌نظر می‌دانند و برای بیماری همدیگر نسخه می‌پیچند و مشاوره‌هایی می‌دهند که حتی گاهی اوقات ارجاع به پزشک را هم شامل می‌شود، که این موضوع مشکلات بسیاری برای حوزه سلامت ایجاد کرده و هزینه‌های بسیاری دارد.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اقتصاد دانش‌بنیان کشور، مربوط به حوزه سلامت است و مراکز دانشگاهی و پژوهشی می‌توانند با وجود نیروهای متخصص و مراکز رشد و جذب حمایت دولت در پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و سرمایه‌گذاری، منشاء خدمات قابل توجه باشند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در ارائه خدمات نباید جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد؛ چراکه وجدان عمومی مردم هیچ‌گاه در قضاوت خود خطا نمی‌کند و به همین‌خاطر می‌توان گفت که درستی اجرای طرح تحول سلامت نیز در حافظه تاریخی مردم باقی می‌ماند.

گفتنی است، در این مراسم از مهندس جمشید انصاری استاندار زنجان و حمیدرضا شهبازی معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان و رئیس شورای امنیت غذائی استان به پاس حمایت‌های شایسته در حوزه سلامت؛ با اهدای لوح تقدیر مشترک از جانب دکتر سیاری معاون بهداشت و دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قدردانی شد.

ارسال نظرات